annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

VGN-AR21S met windows Media Center Edition 2005

profile.country.nl_BE.title
pierredejonck@ak64
Bezoeker

VGN-AR21S met windows Media Center Edition 2005

Hi, een vraagje waarschijnlijk al wat te laat ???

Schokkende weergave beeld en geluid bij afspelen van blu-ray disc met win DVD for Vaio.
video DVD gaat perfect, update software ok.
Heb Corel DVD Utimate geinstalleerd en hier ook hetzelfde probleem, heb dit niet eerder kunnen ontdekken daar ik nog geen Blu-ray DVD had aangeschaft.
hebben hier ook VAIO clubleden problemen met, en eventueel opgelost ??

:slight_frown: pierre

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hallo Pierre,

heb je tijdens het afspelen van je BluRay schijfje nog andere programma's open staan (of in de achtergrond draaien)?

Gorecki

pierredejonck@ak64
Bezoeker

Beste

Nee, volgens mij alleen maar het antivirus programma van Norten,en SonicStage Audio filter.
De voeding is op netstroom, dus ook geen reden voor de slechte werking, en wat opvalt, de laptop word schijnbaar niet erg belast want het lampje van de werking van de processor light niet abnormaal meer op dan bij gewone werking.
Voor de rest werkt deze laptop nog altijd prachtig na al enkele jaartjes trouwe dienst ..... :slight_smile: :slight_smile:

dank je voor de snelle reactie
mvg
Pierre

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi Pierre,

spelen normale DVD-films zonder problemen/haperingen met dezelfde software?

Ik vermoed dat je maar 1 BluRay film hebt om dit te testen... probeer misschien even een andere BluRay te lenen om die even ook te testen, kwestie van zeker te zijn dat het niet aan het schijfje zelf ligt.

Probeer desnoods ook even van je Norton uit te schakelen en je computer niet op het internet te connecteren tijdens de test.

Gorecki

pierredejonck@ak64
Bezoeker

Beste Gorecki

laptop volledig van alle programma's en virusscanner die geinstalleerd zijn uitgezet,

inderdaad worden niet alle blu ray disc op dezelfde manier weergegeven, sommige BR disc haperen zowel in beeld als geluid, andere dan weer meer in de geluidsweergave, maar er blijft toch nog altijd een hapering in de weergave ( geluid is niet altijd syncroon met beeld)

zelf de omschakeling van de taal op de BR disc veranderd hier niets aan.

de weergave van de gewone DVD's is perfect

mvg
Pierre

pierredejonck@ak64
Bezoeker

:devil: De reden van slechte weergave bij blue ray disc is opgelost door laptop te laten herstellen :devil: :devil:

Toestel is amper 2,5 jaar en moederbord en blue ray drive moeten reeds vervangen worden voor maar liefst 878,22 euro, (inclusief btw)

Van een commerciele oplossing hebben bij sony waarschijnlijk nog nooit gehoord !!!!!

Voor mij nooit geen vaio meer :slight_frown:

een teleurgestelde vaio gebruiker

Pierre

meubelroof
Nieuw

Dat is toevallig, precies hetzelfde bedrag als dat sony mij in rekening wilde brengen voor het vervangen van het scherm van mijn 4 maanden oude fw21m.

Je zou haast denken dat 878,22 een bedrag is voor de reparaties die men niet wil of kan uitvoeren. Een afschrikprijs dus. Met reeele kosten heeft het in ieder geval niets meer te maken.

pierredejonck@ak64
Bezoeker

vreemd,of eerder toevallig,

maar stel wel vast dat de "klant" er een financiele kater aan over houd en niet sony

:devil: :devil:

pierredejonck@ak64
Bezoeker

Laptop gisteren onaangekondigd terug uit herstelling aangeboden, gelukkig dat er iemand thuis was. :slight_smile:

Maar wat stel ik vast,

het besturingssysteem (windows XP) is in het engels geinstalleerd, dus met mijn oude recovery disc gaat de herinstallatie niet meer, want het moederbord en videokaart zijn vervangen.

Ook heeft men een nieuwe DVD/BLURAY drive geinstalleerd voor de schokkende weergave bij blu-ray disc te verhelpen,

Ook dat was een foute diagnose, want bij weergave van een blu-ray disc is het probleem er nog steeds.

Ik vraag mij dan af of er een degelijke nacontrole gebeurd, na een herstelling van een fout die door de klant is gemeld.(toch 878,22 euro moeten betalen)

Heb Vaio link terug gecontacteerd, komen de laptop morgen terug ophalen, om besturings systeem terug in het nederlands te zetten, en zullen de VAIO uitvoerig testen op het probleem met de blu-ray disc weergave op te lossen.

Ben benieuwd ????

verdere info volgende week misschien :devil:

Pierre

pierredejonck@ak64
Bezoeker

Laptop gisteren weerom onaangekondigd terug uit herstelling aangeboden, gelukkig dat er weerom iemand thuis was,

besturingssysteem staat nu in het nederlands, maar de weergave van blu-ray disc is nog altijd niet opgelost, word er een beetje moedeloos van, ze hebben mij bij de hersteldienst van sony een nieuwe blu-ray/dvd drive aangesmeerd om dit probleem op te lossen, waarschijnlijk was de vorige dvd drive ook niet stuk.
En de klant kan maar betalen voor de ondeskundige diagnose van een team knoeiers die voor vaio de herstellingen uitvoerd.
Voor mij nooit meer sony :devil: :devil: :devil:
Pierre