annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony suckt big time

brianairline
Bezoeker

sony suckt big time

Aan iedereen...
koop int vervolg geen sony meer...

Ik heb afgelopen 3maanden 3verschillende laptops gekocht (wel hetzelfde type fw41zj h)
en alle 3 hebben ze niet fatsoenlijk gewerkt.

1ste laptop werkte zelfs geen 1dag, heb dan de volgende dag het terug gebracht naar Saturn.

2de laptop werkte 2 dagen, heb het dan maar teruggebracht. Saturn gaf mijn geld weer in Cadeaubons.

De derde keer ben ik maar naar Mediamarkt gegaan met die bons voor hetzelfde type toestel (hier was het 100euro goedkoper btw)
en dit toestel heeft op de kop 5dagen gewerkt en sindsdien crasht em elke dag. Heb sony talloos keer gebeld en geen 1 keer hebben ze op mij kunnen oppakken. Mails? heb wel tot 3weken moeten wachten op een antwoord; en ze komen af met: 'voer een systeemherstel uit'
verdomme waarom komen jullie het toestel gewoon niet ophalen voor reparatie!
Het toestel is defect! heb alles uitgeprobeerd! en heeft amper 5dagen gewerkt!! is dat normaal!!??

Volgens mij is de productlijn FW41zj h vol met fouten! haal die stomme model uit de rekken verdomme! en belazer de mensen niet!

In ieder geval heb jullie gewaarschuwd en sorry voor mijn taalgebruik.

37 ANTWOORDEN 37
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hoi brianairline,

ik kan me goed inbeelden dat je vertrouwen om dit opgelost te krijgen beperkt is. Zoals reeds gezegd heb ik het probleem nogmaals geescaleerd naar VAIO-Link, en misschien is het best om even hun reactie af te wachten. Ik volg het van kortbij op, en na hun feedback kan je nog bepalen wat voor jou de beste oplossing is.

Gorecki

brianairline
Bezoeker

GODZIJDANK!

Sony komt morgen het toestel ophalen voor herstel! Het werd hoogtijd dat ze hun verantwoordelijkheid moesten nemen. Ben blij doch verontwaardigd na deze gebeurtenissen.
Nu hoop ik dat ze het toestel met succes herstellen en mij het vertrouwen in Sony weer kunnen opkrikken.

Gorecki bedankt voor alles! Ik laat zeker nog iets weten hoe het allemaal verloopt.

gorecki1
Lid

Beste brianairline,

geen probleem, ben blij dat er schot in de zaak gekomen is :slight_smile:

Laat zeker weten hoe het verder loopt, ok?

Gorecki

brianairline
Bezoeker

Hey Gorecki,

Heb inmiddels mijn toestel teruggekregen; En test hem nu al een paar dagen. Tot nu toe functioneert het toestel wel goed. Alleen werkt
Internet Explorer niet. Als ik klik op IE opent de webbrowser wel maar kan ik geen enkele handeling uitvoeren; Eveneens als ik IE open, openen er 2 webbrowsers
in plaats van 1 wat ik raar vind.

En op Vaio Update 5 staat er dat ik de nieuwe graphic driver moet downloaden terwijl ik de nieuwe driver al heb.

Maar voor de rest gedraagt het toestel zich stabiel en viel het nog ni uit ofzo. Ik hoop dat het toestel nu goed gaat functioneren.

Sony heeft uiteindelijk toch zijn best gedaan om mij te helpen al duurde het onmenselijk lang. Zij hebben enigzins gebprobeerd dit goed te maken
door mijn garantie te verlengen en mij een gratis upgrade win 7 te geven
wat ik absoluut aprecieer. Nu maar hopen dat dit nooit meer gebeurd.

Ps: Heb juist full hd video's proberen af te spelen maar het beeld hapert :-s
hier één van de video's waar het hapert: http://www.youtube.com/watch?v=8C7xXRPTSHk

gorecki1
Lid

Hmmm, raar probleem met je IE... heb je alle Windows Updates gedaan trouwens?
Heb je al een andere browser geinstalleerd, of test je het systeem zoals het initieel ingesteld stond?
Heb je de Win7 update al uitgevoerd, of zit je nog op Vista?

Heb je link ook even getest, en de video speelt ook met haperingen als ik hem op 1080p en fullscreen zet (ik beschik trouwens over een ander model, een Z-serie). Op 720p speelt de video zonder haperingen. Probeer anders eens een 1080p filmpje te downloaden en af te spelen vanaf de vaste schijf, en check even of je daar haperingen kan onderscheiden.

Nog even over de historiek: ik had ondertussen ook bericht ontvangen van Sony dat je computer terug opgestuurd was. Er is bij Sony wel duidelijk vermeld dat dit om een uitzonderlijke samenloop van omstandigheden was, waardoor het zo lang geduurd heeft om tot een oplossing te komen. Hopelijk blijf je in de toekomst gespaard van verdere problemen he :slight_smile:

brianairline
Bezoeker

Hoi Gorecki,

Ik werd vandaag gebeld door Sony, ze vroegen mij of dat alles weer goed werkt. Ik heb hen deze problemen meegedeeld.

Het IE probleem komt naar het schijnt door windowsupdate ze hebben al meerdere klachten ontvangen omtrent dit probleem.
Men moet nog weten welke specifieke windowsupdate het probleem veroorzaakt. Heb gelukkig mozilla firefox een dag eerder geïnstalleerd en kan dan toch nu op Internet.

Over de hd video's heeft sony mij gezegd dat ik het moet testen zoals jij zegt. Dus ik zal een hd video moeten zoeken en downloaden om het te testen of dat het dan niet hapert.

En jah ik vind het een triestige zaak. Ik had dit toestel speciaal voor mijn studies gekocht en kan hem PAS NU gebruiken nu dat mijn studiejaar bijna gedaan is.
Ik hoop ook dat de problemen inderdaad wegblijven dit keer.

Ps: Ik heb nog vista. Win 7 heb ik nog niet ontvangen.

gorecki1
Lid

Hey brianairline,

goed om te lezen dat ze dan nog opvolging doen na al je problemen.

Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad op m'n PC toen hij nog op Vista draaide, maar om eerlijk te zijn heb ik dat IE issue niet meer sinds de upgrade naar 7. Het probleem is nu natuurlijk vermeden door FF te gebruiken, maar eigenlijk zou Microsoft hier toch een fix voor moeten voorzien. Misschien komt-ie er ooit nog wel eens :wink:

Als je nog op zoek bent naar HD content, hier kan je er een pak vinden (Microsoft website, zowel 720p als 1080p demo videos).

Gorecki

brianairline
Bezoeker

Hoi Gorecki,

Ik heb die hd vids getest en ze lijken goed te werken zonder haperingen.
Het probleem komt alleen voor bij Youtube/Van-het-internet vids. Ik zou niet weten waarom.

Wat vind jij persoonlijk van win 7? Is het vele malen beter en sneller dan vista?
Ik hoop het zo snel mogelijk te ontvangen zo dat ik het erop kan zetten.

Ben blij voor je dat de IE issue niet meer voorkomt bij je.

PS: Sony heeft besloten om de zaak te sluiten nu dat 'alles' (zie: het fundamentele) naar behoren werkt.

gorecki1
Lid

Hi brianairline,

wacht je op youtube tot de HD video volledig binnengehaald is, of begin je het al af te spelen voordat het balkje volledig rood is?
Welke bandbreedte heb je tot je beschikking op de internetverbinding waar je de filmpjes getest hebt (Mbps)?

Persoonlijk vind ik dat Windows 7 een stap vooruit is vergeleken met Vista. Het is geen revolutie, maar een aantal aspecten van Vista zijn gewoon veel beter uitgewerkt in 7, en vooral omdat je op het vlak van compatiliteit met andere programma's en randapparatuur geen problemen zou moeten ondervinden bij een overstap, zou ik niet twijfelen. Als je het schijfje van VAIO-Link gaat gebruiken voor de overstap, lees dan zeker de documentatie en doe alle stappen zoals aangegeven, dan zou je geen problemen moeten ondervinden. Ik heb zelf voor de overstap eerst een recovery onder Vista gedaan, en dan de upgrade naar 7 om zeker geen issues te hebben.

Gorecki

brianairline
Bezoeker

Dit bedoel je? http://www.speedtest.net/result/780398512.png

Ik wacht trouwens tot het balkje volledig rood is vooraleer het af te spelen.

En bedankt voor je mening over win7, ik hoop dat ik het ook een stap vooruit zal vinden.

mvg