annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony suckt big time

brianairline
Bezoeker

sony suckt big time

Aan iedereen...
koop int vervolg geen sony meer...

Ik heb afgelopen 3maanden 3verschillende laptops gekocht (wel hetzelfde type fw41zj h)
en alle 3 hebben ze niet fatsoenlijk gewerkt.

1ste laptop werkte zelfs geen 1dag, heb dan de volgende dag het terug gebracht naar Saturn.

2de laptop werkte 2 dagen, heb het dan maar teruggebracht. Saturn gaf mijn geld weer in Cadeaubons.

De derde keer ben ik maar naar Mediamarkt gegaan met die bons voor hetzelfde type toestel (hier was het 100euro goedkoper btw)
en dit toestel heeft op de kop 5dagen gewerkt en sindsdien crasht em elke dag. Heb sony talloos keer gebeld en geen 1 keer hebben ze op mij kunnen oppakken. Mails? heb wel tot 3weken moeten wachten op een antwoord; en ze komen af met: 'voer een systeemherstel uit'
verdomme waarom komen jullie het toestel gewoon niet ophalen voor reparatie!
Het toestel is defect! heb alles uitgeprobeerd! en heeft amper 5dagen gewerkt!! is dat normaal!!??

Volgens mij is de productlijn FW41zj h vol met fouten! haal die stomme model uit de rekken verdomme! en belazer de mensen niet!

In ieder geval heb jullie gewaarschuwd en sorry voor mijn taalgebruik.

37 ANTWOORDEN 37
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi brianairline,

kan je misschien wat meer uitleg geven omtrent de problemen die je ondervindt? Het lijkt me toch wat sterk dat 3 stuks van hetzelfde model hetzelfde probleem zouden vertonen out-of-the-box...

Welk nummer heb je proberen te bellen toen je Sony wou bereiken? Persoonlijk heb ik al ervaren dat het tijdens de piekuren soms wat moeilijk is om binnen te raken, maar dit is zeker niet de hele dag door het geval.

Gorecki

brianairline
Bezoeker

Hi brianairline,

kan je misschien wat meer uitleg geven omtrent de problemen die je ondervindt? Het lijkt me toch wat sterk dat 3 stuks van hetzelfde model hetzelfde probleem zouden vertonen out-of-the-box...

Welk nummer heb je proberen te bellen toen je Sony wou bereiken? Persoonlijk heb ik al ervaren dat het tijdens de piekuren soms wat moeilijk is om binnen te raken, maar dit is zeker niet de hele dag door het geval.

Gorecki

het nummer 02 7173218.

En euhm als je wilt zou ik graag de probleemrapporten kunnen sturen naar je...

En de symptomen zijn: *Er verschijnt pardoes lijnen in het beeldscherm en verergert tot het toestel vanzelf uitgaat voor zichzelf te beschermen. (heb een printscreen en een foto hiervan)
*IE werkt gewoon niet (Mozilla firefox wel)
*Vaio update: graphic driver update lukt nooit (de andere updates wel)
*Het beeld hapert bij HD video's (youtube)

Heb het toestel gescand op virussen maar zonder resultaat.
Het is tot een punt gekomen dat ik het toestel gewoon niet meer gebruik! vind dit schandalig van Sony dat ze een zeeeer slechte service hebben! en hun toestellen zijn ook niet stabiel.

gorecki1
Lid

het nummer 02 7173218.

Da's inderdaad VAIO-Link... eens proberen 's morgens vroeg of over de middag, dan zou je normaal gezien geen problemen moeten hebben om binnen te raken.
En euhm als je wilt zou ik graag de probleemrapporten kunnen sturen  naar je...

En de symptomen zijn: *Er verschijnt pardoes lijnen in het beeldscherm en verergert tot het toestel vanzelf uitgaat voor zichzelf te beschermen. (heb een printscreen en een foto hiervan)
*IE werkt gewoon niet (Mozilla firefox wel)
*Vaio update: graphic driver update lukt nooit (de andere updates wel)
*Het beeld hapert bij HD video's (youtube)

Heb het toestel gescand op virussen maar zonder resultaat.

Heb je de driver al eens manueel gedownload van www.vaio-link.com, en dan het gedownloade bestand uitgevoerd? Ik neem aan dat je VAIO Update 5 gebruikt op je toestel, right?

Het is tot een punt gekomen dat ik het toestel gewoon niet meer gebruik! vind dit schandalig van Sony dat ze een zeeeer slechte service hebben! en hun toestellen zijn ook niet stabiel.

Als je je toestel nog wil gebruiken in de toekomst, dan raad ik je volgende stappen aan:
- zet het toestel terug naar de originele toestand (origineel OS, geen andere toepassingen geinstalleerd, alle updates vanop VAIO-Link gedaan)
- test het toestel en documenteer de stappen waarin de problemen te reproduceren zijn
- contacteer VAIO-Link met deze info en normaal gezine zullen ze geen problemen hebben om het toestel op te halen en te onderzoeken

Ik realiseer me dat dit een tijdsintensieve en vervelende procedure kan zijn, maar als ik me baseer op jouw uitleg is het duidelijk dat je andere programma's op het toestel installeert en niet alle updates vanop VAIO-Link geinstalleerd hebt. We zijn het er ook over eens dat Sony niet kan verwachten dat je op je toestel geen enkel ander programma installeert, maar in deze fase (het maken van een moeilijke diagnose) moet je misschien een stap zetten in de richting van Sony en hen duidelijk maken dat het probleem zich ook voordoet in een gecontroleerde omgeving (en dus niet kan voortkomen uit een of ander software-conflict of instelling).

Gorecki

profile.country.nl_NL.title
micschot7
Bezoeker

ik heb een Fw21e

ik heb inderdaad eens meegemaakt dat ie ineens flipte en ik kreeg een soort beige beeld met verticale streepjes in beeld...
ik heb m opnieuw gestart en even gescant en geupdate..
nooit meer last van gehad
ik heb nu W7 erbij en hij doet zn werk echt geweldig!

brianairline
Bezoeker

Da's inderdaad VAIO-Link... eens proberen 's morgens vroeg of over de middag, dan zou je normaal gezien geen problemen moeten hebben om binnen te raken.

Ik heb het al eens geprobeerd maar zonder resultaten...

Heb je de driver al eens manueel gedownload van www.vaio-link.com, en dan het gedownloade bestand uitgevoerd? Ik neem aan dat je VAIO Update 5 gebruikt op je toestel, right?

Juist, en ik heb het al manueel gedownload en uitgevoerd nadat ik het niet kon met 'vaio update5' (Heb dit gedaan met apparaatbeheer).
Ik moet ook zeggen dat ik denk dat dit het *beeldscherm probleem* veroorzaakt; want namelijk: toen ik in het begin de update wou uitvoeren moet ik normaal eerst de oudere driver verwijderen? right? zodat deze niet in de knoei geraken? Maar ik had de oude graphic driver nog niet verwijderd waardoor ik denk dat het nu het *beelscherm probleem* veroorzaakt.

LINK: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=16154
En hieronder enkele foto's VOOR het toestel uitvalt:

Nadat ik succesvol de nieuwe driver heb geïnstalleerd blijft het op VU5 wat raar is eigenlijk.

Als je je toestel nog wil gebruiken in de toekomst, dan raad ik je volgende stappen aan:
- zet het toestel terug naar de originele toestand (origineel OS, geen andere toepassingen geinstalleerd, alle updates vanop VAIO-Link gedaan)
- test het toestel en documenteer de stappen waarin de problemen te reproduceren zijn
- contacteer VAIO-Link met deze info en normaal gezine zullen ze geen problemen hebben om het toestel op te halen en te onderzoeken

Maar ik heb ook het systeemherstel uitgevoerd en alles terug naar fabriekinstellingen gebracht, toch blijven deze problemen voorkomen en vaio-link doet juist NIETS... heb hen al meerdere keren gemaild en gevraagd of ze het toestel willen komen ophalen voor diagnose en herstel en telkens komen ze met domme opmerkingen zoals 'voer alle updates uit' of 'voer een systeemherstel uit'/ Er is iets mis met het toestel ! het heeft maar 5 dagen gewerkt. Is dat normaal voor een NIEUW laptop die trouwens mij ook 1100 euro heeft gekost???? Ik verafschuw het merk zelfs omdat ze zelfs niet willen PROBEREN te helpen.

Ik realiseer me dat dit een tijdsintensieve en vervelende procedure kan zijn, maar als ik me baseer op jouw uitleg is het duidelijk dat je andere programma's op het toestel installeert en niet alle updates vanop VAIO-Link geinstalleerd hebt. We zijn het er ook over eens dat Sony niet kan verwachten dat je op je toestel geen enkel ander programma installeert, maar in deze fase (het maken van een moeilijke diagnose) moet je misschien een stap zetten in de richting van Sony en hen duidelijk maken dat het probleem zich ook voordoet in een gecontroleerde omgeving (en dus niet kan voortkomen uit een of ander software-conflict of instelling).

Gorecki

Zoals ik al zei heb ik alles zoals "het boekje" gedaan. Ik had geen enkele programma geïnstalleerd VOOR de problemen; ik heb alleen in het begin vaio update en windows update uitgevoerd. Heb geen enkele andere programma destijds geïnstalleerd die deze problemen zouden kunnen veroorzaken. Ik heb enkel mozilla firefox geïnstalleerd omdat IE pardoes niet ging werken en ik meen dat er nu 4 à 5 andere programma's zijn die ik heb geïnstalleerd maar dat doet er niet toe omdat de problemen EERDER zich hebben voorgedaan. Begrijp u meneer? En ik dank je trouwens voor je goede wil om me te helpen maar het lijkt toch zo uizichtloos voor me op dit moment.

brianairline
Bezoeker

Net een interessante probleem rapport ontvangen van microsoft.

gorecki1
Lid

Dit staat te lezen bij de update voor de grafische driver:

How do I perform this update?

1. Exit all running programs.
2. Download this update and save it to your hard drive.
3. Click the Windows Orb, Right-click on My Computer, and select Manage
4. Click on Device Manager
5. In Display Adapters, Uninstall the currently installed version of the graphics adapter.
6. When the download is completed, locate the downloaded file in the location you specified.
7. Double-click EP0000191396.exe to run it.
8. Wait while the wizard updates your software.
9. When the installation is complete, restart the VAIO.

Probeer anders nog eens de driver te verwijderen in het apparaatbeheer en dan de update driver te installeren.

Ik escaleer dit probleem toch al eens naar VAIO-Link, kwestie van hun mening ook te horen. Bedankt trouwens om de foto's te posten, deze maken je probleem visueel en duidelijk omschreven.

brianairline
Bezoeker

@Gorecki

ik heb het al geprobeerd... heb de driver verwijderd en dan de update uitgevoerd...

EDIT: sorry maar was vergeten dat het zo op die manier niet lukte omdat na het verwijderen van de oudere driver een reboot moest worden gedaan en als windows weer opstartte installeerde windows automatisch de oude driver.

MeneerVAIO
Bezoeker

Ik vind Sony laptops prima. Ik ben geupgrade naar Windows 7, en hij doet het prima.