Deel jouw ervaring!
Beste users,
Sindskort ondervind ik een probleem met mijn soundbar. Ik heb een HTZF9 soundbar met de vertical S optie erop. Alleen soms lijkt het alsof de soundbar dit vanzelf uit zet, en dan weer aanzet en weer uit. Dit binnen enkele seconden. Mijn vrouw en ik irriteren ons er mateloos aan.
Een reset heb ik al uitgevoerd maar mocht niet helpen. Probleem blijft zich voordoen. Ik ben ten einde raad en vraag me ook af of iemand mij kan helpen?
Deze info al gezien?
suc6 ermee,
73's
Wat heeft dit te maken met vsync?
Is het niet de Subwoofer die af en toe wegvalt?
Ja dat snapte ik ook niet echt maar oke...
anyway had wel wat probleempjes met de sub, dat die soms niet aanging als de rest wel aanging dus zou dit het wel kunnen zijn??
Ik ga er op letten, maar is er niet een manier om dit te testen?
Een deel van de midrange van het geluid gaat via de Subwoofer. Als die wegvalt een paar seconden, wat zeker kan, dan kan je dat ervaren zoals jij dat doet.
Als je het nog eens hebt eens luisteren aan de Subwoofer zelf. Heb je ook de optionele achterluidsprekers? Dan gaan die ook wel wegvallen.
Zoja:
-in de settings van de soundbar het connectietype instellen op "connection " en niet op sound Quality. RF channel op on zetten.
Als je dit hebt gedaan zal de verbinding nog wel regelmatig wegvallen. Dit is "normaal" volgens Sony. Dan moet je RF channel weer uit zetten en opnieuw aan. De soundbar zoekt dan het beste kanaal met de minste "vervuiling" op. Waarom dit geen automatische functie is ontgaat me volledig.
Indien het alsnog teveel voorvalt kan je ook de Subwoofer en rear speakers bekabelen. Op de achterkant van de soundbar en speakers/Subwoofer kan je een plaatje losschroeven. Daarachter zit de connector om een two ring kabel op aan te sluiten. Sony gaat dit nooit geven als oplossing. Die connecties worden gebruikt in toonzalen als er teveel storing is.
Succes! Op Sony moet je niet rekenen om iets op te lossen. Waardeloze support!
Bedankt voor je reactie!!
Het is eigenlijk waardeloos dat het zo moet gaan maar helaas moeten we het ermee doen. Bekabelen is geen optie ivm de positioneringen van de subwoofer en rearspeakers. En je had idd gelijk over dat de achterste 2 ook soms wegvallen..
nou hopen dat dit werkt..
Ik heb net dezelfde problemen. Er is geen oplossing buiten de zaken die ik al heb aangegeven.
De soundbar wireless connectie is zo instabiel als maar zijn kan. En dat verkopen ze dan als draadloze surround set... De nieuwste set is onderhuids hetzelfde. Net zoals hun tv's. Nieuw jasje en 1000 euro erbij. Maar problemen oplossen? No way.
Kon dus achteraf beter voor de concurrent gaan als ik dit zo hoor. Heb zelf ook een Sony TV icm soundbar etc
Ben er ook te laat achter gekomen.
Als je tijd hebt moet je dit onderwerp eens lezen. Heel amusant en dan weet je meteen wat voor bedrijf Sony is.
https://community.sony.be/t5/android-tv/audio-drop-out-kd-55xg9505-en-ht-zf9-combo/td-p/2716382
Ik heb het even globaal doorgenomen en zie dat ene meneer Striker zijn probleem is verholpen door een firmware update te doen van een andere tv model??
Heb jij dit niet geprobeerd??