Deel jouw ervaring!
Beste users,
Sindskort ondervind ik een probleem met mijn soundbar. Ik heb een HTZF9 soundbar met de vertical S optie erop. Alleen soms lijkt het alsof de soundbar dit vanzelf uit zet, en dan weer aanzet en weer uit. Dit binnen enkele seconden. Mijn vrouw en ik irriteren ons er mateloos aan.
Een reset heb ik al uitgevoerd maar mocht niet helpen. Probleem blijft zich voordoen. Ik ben ten einde raad en vraag me ook af of iemand mij kan helpen?
Trouwens dit is mijn tv modelnr
KD-65XF9005
De opvolger van mijn tv is juist dezelfde tv, maar dan duurder... De firmware zou er perfect op werken en zelfs de tv beter maken. Dat is het bewijs dat Sony express de xg9505 slechter maakt. Let wel, aangezien de opvolger de xh9505 dezelfde tv is in een nieuw jasje heeft deze ook nog steeds het probleem.
Nee, hij heeft nog steeds het probleem, wel iets minder. Als de verkoper geen oplossing kan geven dan doe ik het alsnog. Eerst nog even afwachten. Hopelijk heb ik u kunnen helpen met uw sound system.
Even een update over de situatie. Ik heb dus links van mijn tv 2 stopcontacten, achter mijn tv 4 stopcontacten, rechts van mijn tv 2 stopcontacten, rechtersachter mijn bank 2 stopcontacten, linkesachter mijn bank GEEN stopcontacten. Nu is het zo dat mijn subwoofer eerst rechts stond, toen ging alles nog oke incl met de rear speakers. Toen ik deze naar links had gezet begonnen de haperingen in de back speakers en dingetjes zoals het niet willen opstarten van subwoofer, kom geen connectie maken etc.
Het klinkt misschien gek, maar ik had het een x met mijn schoonvader erover dat sommige apparaten het vereiste om alsnog aangesloten te staan op dezelfde elektra groep voor een betere werking. Dus ik dacht ach waarom niet, dus ik zette mijn Subwoofer weer terug op de rechter stopcontact en tadaaa. Het resultaat mocht er zijn, ik heb gelukkig bijna geen enkele storing meer, maar dan ook echt bijna niet meer. De rear speakers storen niet meer en connecten altijd netjes evenals de subwoofer.
Het is dus zo dat mijn linker 2 stopcontacten toebehoren tot een andere elektra groep. De 4 achter de tv, rechts van de tv en rechts achter de bank waarop nu alles dus is aangesloten zijn dus ook gezamenlijk 1 groep.
Ik hoop dat ik hiermee kan helpen want tot dusver werkt het echt prima en geniet ik intens van het geluid!
Zo zeg, dit is wel een heel verrassende oplossing, waar ik nooit aangedacht zou hebben.
Bedankt voor het delen van je bevindingen, misschien hebben andere Sony Community leden er in de toekomst ook wel iets aan.
73's
Helaas ben ik ‘terug bij af’. Ik heb exact weer dezelfde probleem. Wat kan ik nog meer doen?
Buiten fysiek bekabelen niks. Heb daarnet zelf ook weer RF channel aan en uit moeten zetten. Soms meerdere keren per week.
De soundbar heeft fouten, maar daar doet Sony niks aan. Liever een flauw afkooksel van deze soundbar uitbrengen als "nieuw" voor 2020 dan hun huidige werkende te krijgen.
Enige buiten bekabelen wat je kan doen is er je les uit trekken en erna nooit meer een product kopen van Sony. Met 99% van de producten van andere merken geen probleem.
3 Sony producten in huis. 1 PS4, tv van 2019 en deze soundbar. Met de PS4 geen probleem, de rest onbetrouwbare rotzooi.
De TV heb ik eerlijk gezegd geen problemen mee, evenals de PS4. De soundbar werkt ook goed en het geluid is ook uitmuntend. Enige wat tegenwerkt zijn de rear speakers die de boel verpest! Het is erg zonde als Sony hier echt niks aan zou doen. Zoveel klachten over hetzelfde product, dan zou je van een merk als Sony wel een veel beter service verwachten!
Deze soundbar bestaat al ettelijke jaren. Alles wat er nu nog mis is gaan ze nooit oplossen
Dat is ook waar. Ik ga kijken wat er te halen valt.