Deel jouw ervaring!
Ik heb sinds vandaag een FW21E. Installatie is zonder problemen verlopen.
Thuis heb ik een bestaand draadloos netwerk (SpeedTouch, KPN). De laptop ziet het netwerk (en een aantal andere netwerken), maar als ik verbinding wil maken en mijn password (WPA-PSK) invoer geeft hij aan dat ie geen verbinding kan maken omdat "de sleutel niet juist is". Dit terwijl het password toch echt het goede is (2 weken geleden nog met een andere laptop wel verbinding gemaakt (WinXP)).
Wie weet raad?
Hoi Jaap,
ik heb een beetje zitten zoeken op een aantal fora, en blijkbaar ben je niet de enige die dit soort van problemen heeft. Geef anders je ISP een belletje, aangezien ze met een specifieke versie van de speedtouch modem werken... tenzij er hier andere KPN-klanten zijn die hun draadloze verbinding zonder problemen gebruiken natuurlijk en even kunnen checken...
Gorecki
hoi Gorecki e.a.
Ik ben er uit en heb sinds net internet op m'n Vaio!
Het probleem zit 'm er in dat met Vista in combinatie met de Speedtouch 580 WPA-PSK niet mogelijk is (ook niet met nieuwe drivers o.i.d.). De oplossing ligt dus in aanpassen van de beveiling naar WEP. Iets minder veilig, maar nog steeds veilig. Mocht ik toch WPA-PSK willen dan kan ik altijd nog een andere router kopen want het probleem doet zich alleen voor met de Speedtouch-580 (en ook niet met andere Speedtouch-modellen).
Speedtouch heeft een duidelijke website waar op dit soort problemen wordt ingegaan, oplossingen worden geboden en drivers te downloaden zijn.
OK, WEP is beter dan helemaal geen beveiliging he :smileygrin: