Deel jouw ervaring!
ik ben van plan windows 7 te instaleren (release candidate)
ik vrees dat ik echter al mijn vaio instellingen ga verliezen, installeren op een apparte
partitie, maar wat dan als ik ooit zelf men vista home, wil upgraden naar windows7;
enig idee wat ik hiermee kan doen? enig advies?
grtjs
A.
Ps-Y Love you (vaio)
Hi yozshura,
eerst en vooral zou ik je aanraden om je recovery-schijfjes te branden, voor het geval dat er iets mis gaat met je toestel en het originele OS niet meer draait.
Je kan natuurlijk beginnen te dual-booten, maar uiteindelijk is de makkelijkste oplossing een clean install van 7 (vandaar ook de nood aan je herstelschijfjes in het geval dat je terug naar Vista wil). Afhankelijk van je model moet je een paar features missen, maar op het driver-vlak is 7 eigenlijk redelijk compleet. Indien je toch drivers nodig hebt, kan je de Vista-exemplaren proberen. Voor de typische VAIO-utilities ligt het iets anders. Sommige Vista-versies werken, maar reken er toch maar op dat je niet alles 100% werkende zal krijgen zoals onder Vista.
Als je over een recent model beschikt, zou ik even wachten tot wanneer Sony 7-drivers en utilities beschikbaar stelt. Op dit moment is het onduidelijk in welke mate ze 7 gaan ondersteunen (zeker voor modellen die deze zomer nieuw verkocht zullen worden, want die krijgen waarschijnlijk een 7-upgrade optie zoals vorige keer bij de overgang van XP naar Vista), maar als het niet super-dringend is om 7 nu al te installeren, zou ik het een paar weken geven en in het oog houden wat er van informatie verschijnt op de Sony/VAIO-website.
Veel geluk ermee
Gorecki