Deel jouw ervaring!
Ten einde raad.
Mijn vaio geeft geregeld het blauwe scherm. In 2007 aangeschaft met Vista. Ik doe alle Windows updates en heb ook alle Vaio updates gedaan. Een paar maanden geleden heb ik een volledige recovery gedaan. Alles ging goed tot sinds kort.
Enige software dat ik extra ge-installeerd heb is Zonealarm, AVGfree8.5, skype, spybot.
Dit heeft een hele tijd goed gewerkt.
Ik krijg dus geregeld te maken met .. blauw scherm (iets van 4a is de melding) en ook merk ik dat geregeld de muis gewoon niet meer werkt. Scherm bevriest. Wat ik geregeld merk is dat dit voornamelijk gebeurt als ik het systeem opstart maar dan afgeleid ben.. kom terug en dan is het bevroren (niet altijd).
Heeft iemand ervaring met dit soort zaken. Ik heb geen (nieuwe) randapparatuur aangesloten.
Gekke is dat mijn vaio het in vanaf 2007 tot ergens in 2008 gewoon goed deed. Na de recovery deed het systeem het goed voor een paar weken... Logica?
Ik ben bereid uiteraard om meer info te verstrekken als iemand mij hiermee kan helpen.
EXTRA vraag: waar kan ik een nieuwe batterij voor dit model kopen?
Hallo HJNZ,
laat me beginnen met de makkelijke vraag: de batterij
Als je jouw model van batterij niet meer kan vinden op SonyStyle, bel dan even naar VAIO-Link, normaal gezien hebben zij nog stock van dit soort van items.
Nu, je bluescreens... het is een beetje jammer dat je niet exact kan zeggen in welke file of module Windows een probleem ondervindt. Misschien kan je even het volgende doen: in de systeemparameters van Windows kan je bepalen wat de computer moet doen als ie een bluescreen heeft. De standaardinstelling van Windows Vista is van de computer te laten herstarten... maar dit houdt ook in dat de interessante informatie over je bluescreen maar gedurende een fractie van een seconde te lezen is. Je kan het gedrag bij een bluescreen makkelijk wijzigen. Ik hang hier even een screenshot aan vanop mijn (UK) pc, maar uiteindelijk is het niet moeilijk te vinden (Configuratiescherm - systeem - ...). Vink even uit dat ie moet herstarten bij een bluescreen, en dan is het spijtig genoeg wachten op je volgende bluescreen. Schrijf even op in welke file ie een probleem heeft, en dan proberen we het even verder te onderzoeken
Gorecki