Deel jouw ervaring!
Helaas moet ik na mijn positieve ervaring van een maand geleden met de service van sony met betrekking tot de reparatie van de dc connector van mijn notebook nu wat anders melden.
Vorige week ontdekte ik een zwarte vlek op het lcd paneel. In eerste instantie leek het op een aantal dode pixels. Dit was het echter niet. Er was sprake van een vuiltje in het scherm zelf. Verder was er ook geen sprake van een beschadiging aan het scherm. Ik heb het notebook dus op laten halen voor garantie.
Tot mijn verbazing wordt ik gebeld door het reparatiecentrum vn sony met de medeling dat het geen garantie is. Het scherm zou beschadigd zijn. Ik meldt dat er mogelijk een vuiltje of insect in het scherm zit. Dat was inderdaad zo. De reparatieofferte vermeldt ook dat er sprake is van een vreemd voorwerp in het scherm. Hoe dat er dan in komt doet er klaarblijkelijk niet toe. Geen garantie, kosten €878,22. Waanzin natuurlijk bij een apparaat van 4 maanden oud.
Als ik het er niet mee eens ben dan moet ik maar een brief schrijven aan het reparatiecentrum in Engeland. Denk ik dus niet. Ik ga de winkelier maar eens aansprakelijk stellen.
De notebook is niet conform wat je ervan mag verwachten. Het lijkt mij geen eigenschap van een lcd dat er spontaan vreemde voorwerpen in komen, zonder dat er een aanwijsbare oorzaak is. Het is in Nederland zelfs zo dat in de eerste zes maanden na aankoop geldt dat defecten worden toegerekend aan productiefouten. Tenzij grove schuld wordt aangetoond. Wettelijk gezien dus gewoon garantie. Het is niet normaal dat er zomaar vreemde objecten in het scherm komen lijkt me. Het kan er net zo goed ingekomen zijn bij de productie of bij de laatste reparatie.
Maar goed, dit geeft dus weer een hoop gezeur en werk. Een domper dus op een product waar ik tot vorige week goed over te spreken was.
Vandaag is mijn notebook terugbezorgd, met een nieuw scherm erin. Probleem alsnog opgelost dus.
da's positief, uiteindelijk toch in orde gekomen
bij mijn klacht op de slechte herstelling, nog geen teken van leven te bemerken langs de kant van vaio link
Pierre