Deel jouw ervaring!
Helaas moet ik na mijn positieve ervaring van een maand geleden met de service van sony met betrekking tot de reparatie van de dc connector van mijn notebook nu wat anders melden.
Vorige week ontdekte ik een zwarte vlek op het lcd paneel. In eerste instantie leek het op een aantal dode pixels. Dit was het echter niet. Er was sprake van een vuiltje in het scherm zelf. Verder was er ook geen sprake van een beschadiging aan het scherm. Ik heb het notebook dus op laten halen voor garantie.
Tot mijn verbazing wordt ik gebeld door het reparatiecentrum vn sony met de medeling dat het geen garantie is. Het scherm zou beschadigd zijn. Ik meldt dat er mogelijk een vuiltje of insect in het scherm zit. Dat was inderdaad zo. De reparatieofferte vermeldt ook dat er sprake is van een vreemd voorwerp in het scherm. Hoe dat er dan in komt doet er klaarblijkelijk niet toe. Geen garantie, kosten €878,22. Waanzin natuurlijk bij een apparaat van 4 maanden oud.
Als ik het er niet mee eens ben dan moet ik maar een brief schrijven aan het reparatiecentrum in Engeland. Denk ik dus niet. Ik ga de winkelier maar eens aansprakelijk stellen.
De notebook is niet conform wat je ervan mag verwachten. Het lijkt mij geen eigenschap van een lcd dat er spontaan vreemde voorwerpen in komen, zonder dat er een aanwijsbare oorzaak is. Het is in Nederland zelfs zo dat in de eerste zes maanden na aankoop geldt dat defecten worden toegerekend aan productiefouten. Tenzij grove schuld wordt aangetoond. Wettelijk gezien dus gewoon garantie. Het is niet normaal dat er zomaar vreemde objecten in het scherm komen lijkt me. Het kan er net zo goed ingekomen zijn bij de productie of bij de laatste reparatie.
Maar goed, dit geeft dus weer een hoop gezeur en werk. Een domper dus op een product waar ik tot vorige week goed over te spreken was.
Hi mn22,
ik heb dit even doorgestuurd naar VAIO-Link en wat feedback gevraagd. Ik laat je iets weten van zodra ze iets laten weten.
Gorecki
Hoi Gorecki,
Ik heb zelf ook nog even gebeld met het nederlandse garantienummer. ik werd best vriendelijk behandeld, maar helaas komt men niet verder dan er zit een vreemd voorwerp in, dus geen garantie. Dat zijn onze procedures. Hoe dat er dan in komt doet niet ter zake. Geen goede argumentatie dus. Dat voelt slecht, zeker omdat ik weet dat er geen sprake is van lomp gebruik of beschadiging. Ik ben er dan ook heel snel klaar mee.
Ik ga er dan ook niet verder telefonisch over in discussie. Ik leg het schriftelijk neer bij de winkelier waar ik destijds de koopovereenkomst heb gesloten. Dan kan hij binnen de geldende Nederlandse wetgeving tot een passende oplossing komen.
De brief ligt al klaar en ik zal er nog een paar nachten over slapen, maar de kans is groot dat deze voor zondag op de post gaat.
Nu werd ik gister gebeld met de vraag of ik mijn fw in goede orde ontvangen had en of het naar wens was gegaan. Dan geef ik aan dat dat natuurlijk niet het geval was. Waarom dan niet was de vraag. Ja mijn notebook is niet gerepareerd omdat jullie vinden dat er geen sprake was van garantie. O ik heb u daarover donderdag ook aan de telefoon gehad. Inderdaad. Ik wens u dan nog nog een prettige dag, meneer.
Ik weet niet hoor, maar ik vind dat toch een vreemde gang van zaken.
Het terugbezorgen gaat trouwens wel snel. Ik had mijn notebook vrijdagochtend al terug. Dit terwijl ik donderdagmiddag werd gebeld over een reparatievoorstel. Track en trace van DHL leert mij dat op het moment dat mij een, overigens veel te duur, reparatievoorstel wordt gedaan het notebook al lang en breed weer bij DHL lag. Zo'n reparatievoorstel is dus fictief, want dat kan zonder notebook toch niet worden uitgevoerd.
Maar goed, ik heb de winkelier inmiddels verzocht een oplossing te zoeken. We wachten maar rustig af.
Ik ben net gebeld door vaio-link en het probleem gaat alsnog opgelost worden. Probleem afgehandeld dus.
Da's goed nieuws
Ik was kennelijk toch iets te optimistisch. Werd ik gisteren gebeld dat vandaag de laptop opgehaald zou worden ter reparatie door DHL, niet dus. Wacht je dus voor niets op een koerier. Even gebeld naar Vaio link en die weten dus ook niet wat de status is.
Fantastisch deze gang van zaken.....
En we zijn nog geen stap verder. Schiet allemaal lekker op.
He hallo,
ik heb een soort gelijk geval gehad met mijn vorige vaio. Mijn case liep over een aantal maanden waarin de vaio 7 keer heen en terug is gestuurd. Wat ik je kan aanraden en dit werkt echt!!!! is contact opnemen met sony europa ( deze liggen in belgie ) en vragen naar de heer Oscar Goodyeres, dit heb ik namelijk gedaan.
Deze man is een van de hoogst geplaatste in europa kwa het aftersales gebeuren en als je hem je verhaal uitlegt zal hij met een gepaste oplossing komen. Dit werd voor mij althans gedaan, mijn vaio werd terug genomen en ik werd voorzien van een nieuwe. Laat ff weten hoe t is gedaan.
Groetjes Bas
mn22,
ik escaleer het nogmaals naar Sony en vraag om dit met prioriteit te behandelen.
Gorecki