annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vreemde voorwerpen in scherm/slechte service fw 21m

meubelroof
Nieuw

Vreemde voorwerpen in scherm/slechte service fw 21m

Helaas moet ik na mijn positieve ervaring van een maand geleden met de service van sony met betrekking tot de reparatie van de dc connector van mijn notebook nu wat anders melden.

Vorige week ontdekte ik een zwarte vlek op het lcd paneel. In eerste instantie leek het op een aantal dode pixels. Dit was het echter niet. Er was sprake van een vuiltje in het scherm zelf. Verder was er ook geen sprake van een beschadiging aan het scherm. Ik heb het notebook dus op laten halen voor garantie.

Tot mijn verbazing wordt ik gebeld door het reparatiecentrum vn sony met de medeling dat het geen garantie is. Het scherm zou beschadigd zijn. Ik meldt dat er mogelijk een vuiltje of insect in het scherm zit. Dat was inderdaad zo. De reparatieofferte vermeldt ook dat er sprake is van een vreemd voorwerp in het scherm. Hoe dat er dan in komt doet er klaarblijkelijk niet toe. Geen garantie, kosten €878,22. Waanzin natuurlijk bij een apparaat van 4 maanden oud.

Als ik het er niet mee eens ben dan moet ik maar een brief schrijven aan het reparatiecentrum in Engeland. Denk ik dus niet. Ik ga de winkelier maar eens aansprakelijk stellen.

De notebook is niet conform wat je ervan mag verwachten. Het lijkt mij geen eigenschap van een lcd dat er spontaan vreemde voorwerpen in komen, zonder dat er een aanwijsbare oorzaak is. Het is in Nederland zelfs zo dat in de eerste zes maanden na aankoop geldt dat defecten worden toegerekend aan productiefouten. Tenzij grove schuld wordt aangetoond. Wettelijk gezien dus gewoon garantie. Het is niet normaal dat er zomaar vreemde objecten in het scherm komen lijkt me. Het kan er net zo goed ingekomen zijn bij de productie of bij de laatste reparatie.

Maar goed, dit geeft dus weer een hoop gezeur en werk. Een domper dus op een product waar ik tot vorige week goed over te spreken was.

21 ANTWOORDEN 21
meubelroof
Nieuw

Kijk, een week of drie geleden werd ik gebeld door vaiolink dat het probleem opgelost zou worden, op last van het hoofdkantoor, en dat het notebook de volgende dag opgehaald zou worden. Vervolgens komt er niemand. Eind van de dag bel je op, niemand weet wat, maar vaiolink zou van zich laten horen. Niet dus. Een week later weer gebeld, een dag later mailtje terug dat ze een en ander onderzoeken. Dag later weer mail dat de laptop wordt opgehaald. Als dat na maandag niet gebeurd zou zijn moest ik maar weer bellen.

Ik bel afgelopen vrijdagmiddag op dat ik een aantal dagen op een ander adres verblijf en dan krijg je te horen dat de ophaling nog in het beginstadium is en dat het adres dus aangepast kan worden. Mijn conclusie, maandag ophalen ging dus zeker niet lukken. Lijkt er sterk op dat ik gewoon aan het lijntje wordt gehouden.

Ik heb niemand meer gezien of gehoord. Terugbellen doe ik dus niet meer. Eind van de week loopt de termijn af die ik de winkelier had gegeven. Dan ga ik daar maar weer eens wat meer druk zetten. Dit lijkt echt nergens op.

meubelroof
Nieuw

En we zijn weer een week verder. Zonder resultaat natuurlijk... Ik had ook niet anders verwacht.

Het was allemaal niet zo'n probleem geweest als Vaio link op een normale manier communiceerde. Ik heb echter een bloedhekel aan organisaties die eerst proberen onder een garantieclaim uit te komen door de schuld onterecht bij mij neer te leggen en dan vervolgens afspraken niet nakomen en het probleem doodzwijgen.

De verkopende partij heb ik inmiddels weer aangesproken. We wachten maar weer af.

basje1985
Bezoeker

Ik zou toch echt zelf contact opnemen met sony europa zoals ik eerder al zei, want als je gaat wachten op vaiolink duurt t eeuwen..... Spreek uit ervaring

meubelroof
Nieuw

Ik ga helemaal geen contact opnemen met sony europa. Dat sony haar organisatie en serviceafhandeling schijnbaar zo inricht dat het heel veel moeite kost om een probleem opgelost te krijgen, dan moeten ze dat zelf weten. Ik doe daar niet aan mee.

Ik heb een overeenkomst met de winkelier. Die zorgt maar dat er een oplossing komt. Of dat nu met of zonder de medewerking is van sony is voor mij niet van belang. Ik stel daarbij redelijke termijnen. Wordt daar niet aan voldaan dan volgt vanzelf de volgende stap, totdat we bij de rechter aankomen. Dat is behoorlijk zwaar geschut voor vervuiling in het scherm, maar het moet in dit geval maar.

Feit is wel dat dit soort grapjes niet zo goed is voor de relatie tussen sony en de winkelier.

meubelroof
Nieuw

Sony vaiolink geeft aan nu toch echt binnen enkele dagen mijn notebook op te halen. We zullen zien........

meubelroof
Nieuw

Ik had graag meegedeeld dat het probleem nu opgelost was, maar helaas. Ik had al weinig hoop en dat blijkt dus terecht.

Loze toezeggingen dus weer van de kant van vaiolink. Op deze manier kan het nog wel een half jaar duren. Ik heb nu geduld genoeg gehad. Mediamarkt doet of haar neus bloed en voor vaio-link is reparatie schijnbaar te moeilijk.

Tijd voor verdere stappen dus.

profile.country.nl_BE.title
pierredejonck@ak64
Bezoeker

veel sterkte,

daaraan kan je weer eens vaststellen hoe ze bij bepaalde firma's de klanten wandelen sturen, bij herstellingen die te moeilijk of te duur zijn.

Pierre

meubelroof
Nieuw

En het is weer akelig stil van de kant van Sony en Mediamarkt.

meubelroof
Nieuw

Vandaag is Dhl langsgeweest. Helaas was ik niet thuis. Lijkt er dus op dat er toch beweging in de zaak zit. Laten we dus alsnog maar hopen op een goede afloop.

meubelroof
Nieuw

Zo, het notebook is opgehaald en weer onderweg naar Sony. :slight_smile: