Deel jouw ervaring!
Ik sinds deze week een nieuwe laptop namelijk de VPCF11M1E.
Hiervoor had ik een fw51jf waarvan de accu ruim binnen een uur leeg ging.
Na 3 maanden ellende heb ik mijn geld terug gehad en een nieuwe sony gekocht.
Deze accu is na opladen voor 90% vol (waar is de andere 10%).
na 1 uur gebruik is de accu voor de helft leeg.
Ik heb de laptop uit gezet, geen standby of hybernate en de accu was 8 uur later leeg.?
heb ik nu alweer hetzelfde probleem of hebben meer mensen hier last van?
Hoi debrink,
je signaleert hier eigenlijk 3 verschillende dingen:
- de batterij die tot 90 ipv tot 100% oplaadt
check even of de Battery Care-functie aangeschakeld is (ik heb een ander model, maar bij mij staat dat in het VAIO Control Center in de Battery Management-sectie)
- de batterij die op een uur leeg is
er zijn een massa factoren die de duurtijd van een batterij beinvloeden (lichtsterkte van scherm, gebruik van CD/DVD-station, gebruik van draadloze technologie, gebruik van bepaalde software die veel systeembronnen nodig heeft, ...). Kan je bvb als test eens proberen om je computer via UTP op de modem aan te sluiten, geen andere programma's dan je browser te openen, alle draadloze functies uit te schakelen, geen CD of DVD in het station te steken, je scherm te dimmen tot een gemiddeld niveau (als ie dat al niet automatisch doet als je overgaat op batterij) en gewoon wat te surfen. Check even hoe lang hij het dan uithoudt, en dan weten we misschien ook meteen of het aan de batterij zou kunnen liggen of aan het type gebruik...
- de batterij loopt leeg terwijl de computer uitstaat
check even dat de batterij goed opgeladen is, sluit je computer af en koppel de stroom aan vooraleer hem de volgende ochtend (of toch minstens een 8-tal uur later) opnieuw op te starten. Kijk dan hoeveel % batterij je nog hebt (de stroom dus aankoppelen net VOOR je hem opstart, bij wijze van test, de opstartsequentie verbruikt in verhouding meer power omdat de batterijbesparende programma's dan nog niet actief zijn.
Wat je ook kan doen als test is om de batterij goed op te laden 's avonds en de batterij tijdens de nacht uit de computer te halen en pas als de computer x aantal uren later opnieuw opgestart is, de batterij terug in de PC te steken en na te kijken rond hoeveel % je dan zit.
Gorecki