Deel jouw ervaring!
Hoi,
Ik heb sinds kort een vaio vgn-nw21ef/s. Hiervoor had ik een erg oude computer met windows 98 dus ben ook een leek wat betreft alle mogelijkheden. Ik heb gelijk een spelletje gekocht zodat ik ook eens een spelletje kan leren spelen.
Helaas wil hij niet installeren. Ik heb onderhand al wel ontdekt dat anno 1404 niet officieel ondersteund wordt door windows7, maar op de site staat wel dat het mogelijk kan zijn, daarnaast is op verschillende forums te lezen dat hij prima draait onder windows 7.
Wel staat erin de handleiding dat je je antivirus moet uitschakelen. Helaas wil de demoversie van mcafee niet geheel uit. Maar in de winkel vond men dat niet de reden waarom mijn dvd helemaal niet snel wil ronddraaien, andere dvd's doet hij dat wel.
Weet iemand een oplossing hoe ik hem toch geinstalleerd kan krijgen? Kan het te maken hebben dat ik een bepaalde vaio-update ook niet voor elkaar krijg. Ben de naam even vergeten.
alvast bedankt
kkuikentje
Hoi kkuikentje,
kan je via de Windows Explorer de inhoud van het schijfje bekijken? Misschien kan je daar manueel een setup-file of iets dergelijks vinden...
Er is blijkbaar een update voor het spel beschikbaar dat redelijk wat problemen oplost (patch naar versie 1.1), maar er staat niks specifieks omtrent Windows 7 vermeld, dus misschien zal dit niets helpen.
Heb je al kunnen ontdekken welke update je niet kan doen? Surf desnoods even naar de download-sectie op www.vaio-link.com en probeer de update daar manueel te downloaden en installeren als de automatische installatie niet werkt.
Gorecki
Hoi,
De volgende updates zijn mislukt of moeten handmatig worden geïnstalleerd:
•Quick Web Access (114.9 MB)
Deze melding geeft laptop na proberen automatische download. Als je dan vervolgens handmatig instelt, krijg je weer deze melding.
Als je dan geen vinkje zet bij automatisch downloaden, maar netjes nogmaals handmatig doet, krijg je niks, ja fout op pagina linksbeneden in beeld.
Ga ik kijken in map C:\update kom ik volgende tegen:
icoontje openstaand boekje --> EP0000207215
icoontje a4 tje/papier met hoekje omgevouwen --> UncheckItem.dat
Deze laatste geeft aan als je aanwijst:
Type: DAT-bestand
Grootte: 31 bytes
Gewijzigd op: 14-12-2009 22:54
Het is nu 23.06 uur op 14-12-2009, dan zou je bijna denken dat het misschien wel iets is wat ik net geprobeerd heb te doen, maar hoe kom ik erachter dat dat het werkelijke bestand is.
Hopelijk kun je me wat wijzer maken door bovenstaande gegevens, over of dit het niet installeerbare bestand is en hoe ik dan het wel kan installeren.
Het installeren van anno 1404 heb ik nog niet weer geprobeerd, met je nieuwe tip, morgen ofzo eens even tijd voor zoeken. Hoop dat je tip werkt. Wordt vervolgd.
Groet
Hoi Gorecki,
Wat betreft proberen "anno 1404" geinstalleerd te krijgen.
Als ik probeer in windows verkenner te kijken, kom ik f: dvd-rw station tegen, als ik daar op dubbelklik gebeurt er niks, klik ik rechtermuisknop erop dan loopt gehele windowsverkenner vast.
Het stomme is je hoort spelletje-dvd-rom wel begin starten dan piept het station (ofzoiets) en dan stopt spelletje dvd-rom met draaien, je hoort nog wel zoem.
Tevens verdwijnen er gaandeweg de tijd dat ik probeer dvd-rom aan de praat te krijgen, verborgen pictogrammen (vaio-update en dat groene verbindingtekentje) in mijn taakbalk. Als ik weer opnieuw opstart zijn ze weer terug.
Waar kan ik die update vinden waar je over sprak en kun je die gewoon installeren, of kun je dan bijv virus binnen krijgen??? Ja ik ben nog in ontwikkeling wat betreft computers.
kkuikentje
Hi kkuikentje,
het lijkt er sterk op dat er een probleem is met de windows Explorer bestanden, want wat je beschijft lijkt me niet zozeer een probleem te zijn met het spel zelf, maar meer met de Windows-omgeving waarin het spel opgestart moet worden (de icoontjes die verdwijnen en het feit dat de optische schijf niet goed kan benaderd worden kunnen eigenlijk niet als normaal beschouwd worden).
Heb je de Windows Update al eens z'n werk laten doen?
Ik denk eerlijk dat het onderliggende probleem met Windows eerst opgelost moet worden vooraleer we het spelletjesprobleem kunnen aanpakken.
Heb je veel programma's geinstalleerd op je PC? Misschien moet je eens overwegen om even snel een volledige herinstallatie te doen, dus om je computer terug in de originele staat te herstellen. Je moet dan misschien wel een aantal programma's herinstalleren en wat dingen terug configureren, maar een Windows Explorer/Verkenner is een redelijk funadamenteel onderdeel van het besturingssysteem waar je eigenlijk niet rond kan...
Gorecki
Hoi
Nee ik heb alleen een heel simpel spelletje geinstalleerd op mijn computer. (Nadat anno 1404 niet lukte om te checken of mijn vaio wel een ander spel accepteerde).
Namelijk "magican Handbook"
systeemeisen:
besturingsysteem: windows ME/2000/xp/vista
processor:minimaal pentium 600 mhz
intern geheugen: 128 mb ram
video: directx 6.0 of hoger
Waarschijnlijk kun jij aan de hand van bovenstaand lijstje constateren of dit inderdaad klein spel is.
Tevens heb ik elke keer als windows melde dat er een update was deze geinstalleerd, hetzelfde met de vaio-updates. (niet zelf opgezocht maar die van de automatische updates).
Zelf dacht ik nog aan dat misschien ligt aan dat ik nu windows7 home premium heb, maar eigenlijk weet ik niet of dat eigenlijk invloed heeft, maar om nou mijn windows te upgraden en daar dan veel geld voor te moeten betalen en dan geen sony ondersteuning (volgens helpdesk) meer te krijgen en het risico te lopen dat sony programma's niet meer lopen, vind ik ook niets.
Maar het blijft me gewoon mateloos irriteren dat ik niet begrijp waarom het spel niet werkt.
groetjes
vervolg op bovenstaande (tekstruimte was op)
Of kan het liggen aan kopieerbeveiliging (tages) die op het spel zit (ik heb hem gewoon in winkel gekocht). Laatst hoorde ik ergens (weet niet meer waar) dat windows 7 lastig doet met kopieerbeveiliging, maar is dit waar en hoe zou je dat kunnen omzeilen.
Waarschijnlijk gewoon lang wachten op update windows.... Ik heb geduld.
Groetjes
Lang leve de laatste vaio-update, diegene van vandaag die zomaar uit zichzelf je dvd/cd speler opent en daar wat in de programmatuur veranderd. Ik denk ik probeer nog maar eens. En jawel
HIJ DOET HET
fantastisch, vaio installeerde het spel voorbeeldig en ziet fantastisch uit, nu eens gaan ontdekkken met mijn niet-spellenkunde hoe het werkt, maar in ieder geval het werkt!!!
Dank je wel voor alle hulp.
Groetjes
Hi kkuikentje,
da's goed nieuws!
Gorecki