annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Recovery Problemen Sony Vaio FW 41 M/H

blakez
Bezoeker

Recovery Problemen Sony Vaio FW 41 M/H

Ik ben sinds vorige week woensdag ook in het bezit van de sony vaio FW 41 M/H, maar ik heb op het moment een aardig probleem.. Zal hieronder m'n verhaal doen:

Afgelopen woensdag na de eerste keer opstarten, direct 2 hersteldisks gemaakt. Deze heb ik gemaakt op 2 dual layer dvd's. Gedurende de dag wat bezig geweest op m'n laptop, maar vond alle sony zooi die erop stond toch een beetje overdone.
Dus toen heb ik er een nieuwe installatie van een orginele windows vista 32bit opgezet. Wilde hiervoor de cdkey gebruiken die onderop de vaio staat, maar dat werkte niet.. de bijgeleverde cdkey op het doosje van windows vista werkte wel (wist niet dat dit cd gebonden was?). Afijn, installeren werkte prima, enkel nog 4 onbekende apparaten in apparaatbeheer.
Met hersteldisk 1van2 kan je alle drivers installeren, dus deze geinstalleerd en opnieuw opgestart, maar tot m'n verbazing bleek er niets geinstalleerd te zijn, want in apparaatbeheer stonden nog dezelfde onbekende apparaten.
Na wat bezig te zijn geweest kreeg ik het toch echt niet voor elkaar om de stuurprogramma's te installeren. Verder vertoonde windows maar 3 gb ram beschikbaar, maar de orginele sony vista vertoonde wel 4gb ram.
Was dus toch niet zo tevreden met deze setup en besloot toen om de hersteldisks te gebruiken om het systeem weer in orginele staat te krijgen, maar toen begon de ellende.
Het systeem opnieuw opgestart met de hersteldisk erin. De herstelsoftware werd netjes geladen en gekozen voor een complete systeemherstel. Deze bleef echter hangen op 17%, wat ik niet zo fijn vond. Na enkele uren te hebben gewacht dan toch maar opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd, maar toen blijf hij zelfs hangen op 5%. Nog eens geprobeerd en jawel, weer bij 17% geen vooruitgang meer. Waarschijnlijk wordt de hersteldisk niet goed gelezen?
Gelukkig (zo bleek via internet) staat er ook nog een recovery partitie op de harde schijf die via F10 te verkrijgen is. Deze dan geprobeerd en een volledige systeemherstel gedaan én deze ging wel tot 100%, daarna volgende een reboot, en de melding computer wordt geconfigureerd, waarna weer een restart volgde. Daarna het welkom scherm van windows vista, maar dan krijg ik een error fout 502:28 tijdens het installeren van de stuurprogramma's? En daar blijft hij dan weer op hangen?

Daarna toch maar weer de windows vista van cd geinstalleerd die ik hier heb liggen. Maar nu wil de hersteldisk helemaal niet meer werken, want nu krijg ik al direct fout 502:28 wanneer ik de stuurprogramma's wil installeren.

En wanneer ik nu via een recovery via F10 een volledige systeemherstel wil doen krijg ik telkens "station c herstellen, fout, fout: 92" en is ook ineens de optie "volledige schijf wissen" (de vijfde optie in het rijtje) verdwenen.

Heb ook al via Gparted geboot en dan schijf c geformateerd, maar dat helpt niets, nog steeds die fout 92.

Dus zit nu een beetje met m'n handen in het haar, net een nieuwe laptop (die werkelijk prachtig is voor de rest), maar die nu al "kapot" is? Morgenochtend maar eens naar sony bellen of die een oplossing weten?

Verder is een oplossing best wel dringend eigenlijk, aangezien ik aanstaande woensdag voor 3 maanden naar een schip moet (vanwege m'n werk) en m'n laptop dan wel in orde moet zijn!!!

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hoi blakez,

als de recovery vanop de herstelpartitie ook niet doorloopt, zou ik zeker en vast Sony eens contacteren.
Je hebt de recovery toch gedaan zonder enig ander apparaat aan je notebook gekoppeld te hebben, right?

Gorecki