Deel jouw ervaring!
Pas een nieuwe Sony Vaio VGN-FW31J gekocht mooie laptop, heb alleen een vraag over de accu vind dat als de notebook uitstaat er veel van de lading van de accu verloren gaat. Voorbeeld s'avonds om om 18.00 uur uitgezet 100% opgeladen de volgende morgen om ongeveer 11.30 uur weer aangezet dan is er nog maar 86% van de lading beschrikbaar, dit houd in dat er in zo'n 15 uur 14% verloren is gegaan ik weet dat er altijd wel wat verlies is maar ik vind dit zelf vrij hoog. Heb de laptop nu zo'n 3 weken in mijn bezit dus ouderdom van de accu kan dit nog niet zijn lijkt mij, is nu ook al diverse malen opgeladen dus als het goed is moet hij nu wel zijn volledige capiciteit kunnen leveren lijkt mij gebruik hem ook meestal op de accu. Zijn er meer mensen met dit verschijnsel, of is mijn accu niet helemaal goed.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr. Willem.
Ik heb dit verschijnsel waarschijnlijk ook... Ik laat mijn laptop nogal dikwijls in standy-by staan. Hierdoor blijft het laptop aan de zijkant branden (vaio bz13xn) en ik dacht altijd dat het lampje de oorzaak was, maar het zou dus kunnen dat ik hetzelfde voor heb. Maar zoals ik al zei weet ik het dus niet zeker, maar ik vond ook al dat dat kleine laptop heel veel verbruikt.
Mijn batterij piept ook wanneer deze volledig is opgeladen en nog in het stopcontact zit, heb jij daar ook last van?
Ik heb dit ook met m'n Z21. Volgens Sony is hier niet veel aan te doen. Ik heb wel gemerkt dat als je de batterij uit het toestel neemt als het uitgeschakeld is, het verlies bijna nihil is.
Gorecki