Deel jouw ervaring!
Zonder duidelijke aanleiding heb ik ineens regelmatig een compleet zwart scherm en doet het beeldscherm van m'n laptop het dus niet meer. Eerst toen ik er al even mee werkte en nu ineens bij het opstarten. Na een koude herstart doet hij het wel weer, maar weet iemand wat het probleem is en of ik dit zelf kan oplossen? Alvast bedankt!
Hi miertjemier,
kan je misschien iets preciezer omschrijven wat je ziet (of niet ziet) bij het opstarten (maw, zie je het Sony VAIO logo, zie je het opstartscherm van Vista, zie je de desktop, ...)? Even proberen uitmaken waar exact in de opstart-sequentie het beeldscherm uitvalt? Komt het beeld trouwens terug als je het scherm wat beweegt, of heeft dit geen invloed op het probleem?
Gorecki
Ik zie, ik zie...
Het vaio scherm en dan 2 regeltjes bovenaan het scherm, 1 ervan gaat over het keyboard, en daarna is het helemaal zwart en zie ik wel de harde schijf werken. Het is dus echt alleen het scherm. Desktop en vista zie ik dus niet. Als ik de laptop dichtklap en daarna weer aanzet komt het allemaal ook weer goed. Bij de volgende keer dat ik opstart zal ik kijken wat er gebeurt als ik hem beweeg...
Alvast bedankt voor het meedenken.
Als het beeld weer verschijnt bij het bewegen van het scherm, zou ik beginnen te vermoeden dat het een slecht contact is ergens in het scherm zelf of in de verbinding tussen het scherm en het moederbord.
Laat maar iets weten wat je verdere testen als uitkomst bieden, dan proberen we verder te denken en tot een conclusie te komen.
Gorecki