Deel jouw ervaring!
HELP HELP HELP!!! Ik zoek de drivers van de usb-poorten voor een PCV-W1. Onlangs moederbord vervangen(door een 2e hands) en enige dat niet werkt zijn de usb-poorten!!! Wie kan me daarmee helpen, kan nu niks met mijn pc.
Hallo MVaioP,
heb je in het apparaatbeheer uitroep- en/of vraagtekens staan? Als er geen enkele USB poort werkt (en je gebruikt het originele besturingssysteem), dan lijkt me dit eerder een hardware-probleem te zijn (bvb met de USB controller)... tenzij er natuurlijk in apparaatbeheer iets raar te zien zou zijn natuurlijk.
Ik neem aan dat je met een gewoon USB apparaat getest hebt (een gewone muis bvb) die het op een andere computer wel doet.
Gorecki
Hallo Gorecki,
Heb zelf nog niet gekeken maar degene die het moederbord ingebouwd heeft zei me dat windows de poorten wel ziet maar ze werken gewoon niet. Het oude moederbord is vervangen omdat waarschijnlijk de grafische kaart kapot was(computer blokkeerde, startte vanzelf opnieuw op of het beeld begon te bibberen en blokkeren). Het ´nieuwe´ moederbord is van tevoren getest en zou goed moeten zijn(zo niet gaat ie zo weer retour). Heb alle cd´s(recovery etc.) die ik heb er al overheen laten lopen maar geen resultaat. Hoop via dit forum antwoord te krijgen.
Hey MVaioP,
persoonlijk zou ik in jouw situatie terug gaan naar degene die de PC hersteld heeft (ik neem aan dat dit niet via het officiele VAIO-Link reparatiekanaal gegaan is). Als je de recovery disc gebruikt hebt, hoef je helemaal geen bijkomende drivers te installeren (en zeker al niet voor USB-poorten), dus ik ben er redelijk zeker van dat er tijdens de reparatie iets misgelopen is.
Gorecki
Hallo Gorecki,
Misschien is het wel een probleem dat dat moederbord uit Engeland komt, geen id. Heb overlegd met de reparateur dat hij alles nog eens nakijkt. Indien hij niks kan vinden gaat het moederbord meteen retour richting Engeland. In elk geval hartelijk bedankt voor je advies. Weet jij misschien waar ik een ander moederbord kan krijgen?
MVaioP
Hallo MVaioP,
persoonlijk zou ik bij Sony VAIO-Link te rade gaan, desnoods gewoon om even te vragen hoeveel een nieuw moederbord zou kosten. Bij hen heb je natuurlijk iets meer garantie dat de reparatie succesvol gebeurt, maar dat vertaalt zich dan ook in een hogere prijs dan bij een onafhankelijke reparateur.
Gorecki