Deel jouw ervaring!
Hoi,
Ik had een vraagje.
Op mijn vaio zat een demo versie van office 2007 home and student. Ik wil nu graag een andere office 2007 (werk)versie installeren. Geeft dat problemen met mijn twee jaar garantie van Sony. Ik kan het nergens vinden.
Sony vertelde mij nl dat upgraden van windows 7 geen recht meer op garantie geeft. Dus dat heb ik maar niet gedaan, wil wel mijn recht op garantie houden. Vandaar nu mijn vraag, want speelt dat dan ook bij office.
Kan iemand mij daar antwoord op geven?
Ten tweede als je dan wel office installeert. Bij mij via een link, produktcode weigert, moet je dan bij 1e schermpje downloaden, kiezen voor uitvoeren of opslaan.
Al vast bedankt
Hallo kkuikentje,
ik denk dat je een aantal dingen wat verwart, ik probeer het kort en duidelijk uit te leggen, k?
1. de garantie geldt op de hardware, op het toestel zelf, en dus niet (echt) op de software
2. Sony biedt ondersteuning (ook na de garantieperiode) op zowel hardware als software.
3. in sommige gevallen kan Sony VAIO-Link vragen om de origineel geinstalleerde software eens opnieuw op de computer te installeren als het niet duidelijk uitgemaakt kan worden dat een eventueel probleem een software- of hardware-probleem is.
4. de trial van Office 2007 is een beperkte proefversie, en als je zelf een licentie gekocht hebt (in de vorm van een key of een fysieke doos in de winkel), mag je die zonder problemen installeren op je PC. Hou er rekening mee dat op de volledige (niet-trial) versie geen ondersteuning gegeven wordt door Sony, maar WEL door Microsoft (de fabrikant van de volledige versie)
5. ik weet niet meteen welk model van VAIO je hebt, maar op sommige modellen kon je een upgrade naar Windows 7 bekomen via Sony (als je een toestel had met Vista en aangekocht gedurende een specifieke periode). Als je zo'n kit besteld hebt, biedt Sony ondersteuning op zowel Vista als Windows 7 (geinstalleerd via de upgrade kit).
6. als er voor jouw toestel geen upgrade kit beschikbaar was/is, heb je natuurlijk zelf de keuze om een Windows 7 in de winkel te kopen, maar Sony VAIO-Link zal bij de installatie hiervan geen ondersteuning geven (deze kan je wel bekomen bij Microsoft, de fabrikant van deze Windows 7 versie).
DUS:
Je garantie op je VAIO verlies je niet door Office in de winkel aan te kopen en die versie te installeren. Je garantie verlies je ook niet door Windows 7 te installeren. De ondersteuning via telefoon/email zal voor een winkelversie van 7 en Office wel niet meer door Sony verzorgd worden, maar wel door de fabrikant van de software.
PS de installatie van Office 2007 zou redelijk makkelijk moeten zijn, die van 7 kan wat moeilijker zijn, en vergt bij toestellen die niet via de Sony-ondersteunde weg geupgrade kunnen worden, best wel wat IT kennis als je alles 100% werkende wil krijgen.
Als er nog vragen zijn, laat gerust iets weten, k?
Gorecki
Hoi,
Ik heb een Sony VGN-NW21EF zilverkleurig.
Bij aankoop in dec 2009, zat er al windows 7 home premium (geloof dat deze was) op.
Ik heb toen met sony gebeld omdat ik een spelletje (anno 1404) niet kon opstarten en idee was dat dat misschien aan versie van windows 7 lag. Toen vertelde sony mij dat de garantie verviel als ik er een hogere windows 7 versie op zou zetten.
Vandaar dat ik dacht dat dat misschien ook geval was als ik er een hogere (uitgebreidere) versie van office (werklicentie)op zou zetten, dan dat de demoversie (home and student) was.
Ik begreep al dat de ondersteuning van office komt van microsoft, maar vroeg me dus af of het invloed had op garantie op laptop.
Ik begrijp nu van jou dat installatie van een hogere versie van office geen invloed heeft op de tweejarige garantie van Sony op mijn laptop.
Het kan wel zijn begrijp ik dat als ik problemen krijg, er gevraagd kan worden om eerst office er af te halen om te bepalen of de problemen er dan nog steeds zijn.
Heb ik dit zo goed begrepen?
En garantie geld op hardware en niet echt op software schreef je. Onder hardware wordt dan zeker windows 7 verstaan en bijv office is software?
Waar kun je eigenlijk die garantiebepalingen vinden?
Groetjes en alvast bedankt
Hey kkuikentje,
bekijk het als volgt: Sony biedt ondersteuning voor alles wat in je doos zat toen je het toestel gekocht hebt. Alles wat je aan deze configuratie wijzigt (zowel op software- als hardwarevlak), wordt normaal gezien niet door Sony ondersteund.
Als we dit dus ook heel zwart/wit bekijken, kan Sony vragen om een hogere/volledige versie van Office 2007 die je er zelf opgeplaatst hebt er af te halen als ze denken dat dit de oorzaak van een probleem zou kunnen zijn. Mijn ervaring is dat er hier redelijk klant-gericht gedacht wordt en dat er geen herinstallaties van het systeem gevraagd worden als het niet echt noodzakelijk is (net omdat dit een heel vervelende procedure is voor de klant die daarna opnieuw alle eigen geinstalleerde programma's moet herinstalleren en vooraf backups moet maken van eigen gegevens).
Gorecki