Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik heb eind november 2009 een Sony VGN-NW21MF gekocht.
Destijds was ik opzoek naar een laptop met een accu duur van minimaal 4 uur.
Na enig speurwerk kwam ik op de Sony uit.
Volgens de Specificaties moest deze laptop het wel 5 uur vol kunnen houden.
Echter is het vanaf het begin in praktijk heel anders.
Zelfs na het geheel opladen van de accu tot 100% ( dit duurt meestal minimaal 4/5 uur) kan ik maximaal 2,5 uur met mijn accu werken.
Ook wanneer ik de laptop op de laagste prestatie modus zet en alle draadloze functies uitzet.
Wat kan het probleem zijn?
Jullie begrijpen natuurlijk dat ik op dit moment zeer ontevreden ben omdat ik opzoek was naar een laptop met lange accu duur..
Groeten Tim Jansen
Hallo Tim,
de diagnose bij batterij-problemen is vaak heel moeilijk, en het officiele antwoord is soms ontgoochelend.
Alle PC-fabrikanten lijden een beetje aan dezelfde "overschattingskoorts" als het over de looptijd van een batterij gaat. Deze is gemeten in ideale omstandigheden die vaak niet echt overeenkomen met een "normaal" gebruik.
Als je de cijfers van de constructeur wil proberen te benaderen, moet je de helderheid van je scherm helemaal naar beneden zetten, het zuinigste batterijprofiel selecteren, alle randapparatuur loskoppelen (muis, USB hub, ...), je scherm en harde schijf zo snel mogelijk laten uitgaan (zonder de volledige computer in slaap te laten gaan natuurlijk) en zeker geen gebruik te maken van draadloze communicatie en optische schrijfstations. Ook het gebruik van grafisch- of processorintensieve programma's is af te raden tijdens de test.
Persoonlijk vrees ik dat je niet aan de vooropgestelde 5 uur zal raken, maar check desnoods even hoeveel je haalt met bovenstaande parameters. Als je echt ver onder de vooropgestelde cijfers blijft met deze tests, zou ik toch even zo snel mogelijk VAIO-Link contacteren, misschien kunnen zij hieromtrent bijkomende informatie geven...
Gorecki