annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

welke beeldkwaliteit instelling te kiezen (HDR-CX130)

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
dafriss49
Bezoeker

welke beeldkwaliteit instelling te kiezen (HDR-CX130)

hoi,

ik heb een HDR-CX130 gekocht, maar heb moeite om de juiste instellingen te vinden, de handleiding helpt mij niet genoeg verder.

Uiteraard zet ik de camera instelling op HD en niet op standaard kwaliteit, maar dan...

Daarna moet ik echter een framerate opgeven 50i of 50p (er staat bij dat 50i de standaard instelling is en 50p voor nog scherper beeld, ik heb dus de neiging om dan voor het beste te kiezen, maar wanneer is 50p echt nodig?

Daarna de beeldkwaliteit instelling, er zijn 4 opties
- hoogste kwaliteit [FX] (AVC HD 24M)
- hoge kwaliteit [FH] (AVC HD 17M)
- standaard kwaliteit [HQ] (AVC HD 9M)
- lange tijd [LF] (AVC HD 5M)

standaard wordt voor de standaard kwaliteit gekozen, echter ook hier weer de verwarring, waarom niet de hoogste te selecteren?

En ten slotte nog een vraag, ik las dat de camera tijdens filmen automatisch foto's kan maken, van bv gezichten, bij welke standen werkt dit wel en niet?

bij voorbaat dank voor jullie hulp

gr

Daniel

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Hallo,

Als je je aan de officiele High Definition (1920 x 1080) houdt, zijn er niet zoveel keuzes:

FX, FH              50i        Dit zijn de originele HD definities

FX is de betere kwaliteit. Nadeel: je kunt tijdens de video opname geen foto's maken met de CX 130.

De overige keuzes zijn door Sony gemaakt.

In FX past op een 16 GB SD kaartje dan 1 uur en 30 minuten.

Als je dat overzet naar je PC en daar een disc van 2 TB gebruikt, kan je ongeveer 160 uur video kwijt.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_NL.title
RRBsch
Ontdekker

Ik heb nagenoeg identieke vragen met dezelfde camera :smileyhappy:. Het is jammer dat de handleiding geen advies geeft welke instelling het beste past bij welke situatie. Ik heb daarom gekozen voor de hoogste kwaliteit in combinatie met 50i, uiteraard in de HD stand. Waar ik echter van schrik is dat 5 minuten film 500 mb aan ruimte kost en dat is me wel erg veel. Ik heb uitstekende films van 1000 mb (1 gb) die 90 minuten duren. Bovendien merk ik dat mijn pc hard moet werken met zulke grote bestanden. Dus ook van mij de vraag, welke kwaliteitsstanden in combinatie met wel/niet de HD-stand zijn wensbaar onder welke omstandigheden? Op internet kan ik het antwoord niet vinden.

gr.

Remko

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

Hallo,

Als je je aan de officiele High Definition (1920 x 1080) houdt, zijn er niet zoveel keuzes:

FX, FH              50i        Dit zijn de originele HD definities

FX is de betere kwaliteit. Nadeel: je kunt tijdens de video opname geen foto's maken met de CX 130.

De overige keuzes zijn door Sony gemaakt.

In FX past op een 16 GB SD kaartje dan 1 uur en 30 minuten.

Als je dat overzet naar je PC en daar een disc van 2 TB gebruikt, kan je ongeveer 160 uur video kwijt.

profile.country.nl_NL.title
dafriss49
Bezoeker

wat betekenen de cijfers achter de instellingen eigenlijk? Dus de 5/9/17/24M? Zijn dit mb's? Ik kom met deze berekeningen namelijk niet op 1.5 uur op 16 gb!

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

het betekent 24 Mbit/sec

Dus 24Mbit/sec x 60 sec x 90 minuten / 8 bit = 16,2 GByte

De snelheid gaat in bit per seconde

De opslag in byte.

Er zitten 8 bits in een byte

profile.country.nl_NL.title
RRBsch
Ontdekker

Akkoord. Je verhaal en berekeningen zijn duidelijk. Heb je ook advies wanneer je voor de betere kwaliteit moet kiezen en wat wanneer is de kwaliteit beter? Is bijvoorbeeld het advies om bij sport (snelle beelden) of als je binnen filmt (weinig licht) te kiezen voor de hogere kwaliteit of is de hoge kwaliteit alleen interessant als je het heel erg uitvergroot bekijkt (beamer) en is voor tv/pc een lagere kwaliteit voldoende? Kortom zijn er vuist regels waarmee het handig is te onthouden wanneer je voor de hogere kwaliteit moet kiezen en waar draait het om: snelle beelden, weinig licht of sterke uitvergrotingen of ???

Alvast dank voor alle tips,

Remko

profile.country.NL.title
DSxp-tv
Lid

De camcorder gebruik ik voor vakantie films en 'dagelijkse dingen' die leuk zijn om op te nemen. Er wordt tegenwoordig zo'n 16 uur per jaar opgenomen.

Ruimte op disk en snelheid van editeren spelen niet mee. Het duurt heel wat jaren voordat een 2TB disk vol is en tijd om te editeren heb ik de eerst volgende jaren niet.

Wij hebben een 32" Sony TV dus het beeld is al snel erg goed. De enige overweging bij mij om op FX op te nemen is dus toekomstgericht: stel dat ik in de toekomst een veel beter kwaliteit nodig heb.

Message was edited by: DSxp-tv

Message was edited by: DSxp-tv