annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WH-1000 xm3 ANC problemen met firmware 4.5.2

profile.country.NL.title
sabas123
Ontdekker

WH-1000 xm3 ANC problemen met firmware 4.5.2

Dag allen,

Na het upgraden van de firmware naar 4.5.2 voor wh-1000 xm3 heb ook ik zeer erge vermindering in de kwaliteit van de ANC.

Uiteraard heb ik elk mogelijke manier op hem te resetten gebruikt, en getest op meerdere en dus ook de laatste versie van de app. Echter helpt niets.

Dus voor de duidelijkheid, ik heb het apparaat ge-factoryreset, daarna voor meer dan 3 seconden op de NC knop gedrukt en hem gekalibeerd wat geen effect had. Adaptive ambient control staat uit en de settings staan op de zwaartste NC setting.

Wat ik hier mee doen want ik vind het absurd dat de belangrijkste eigenschap van een ANC headset met een firmware update onbruikbaar word gemaakt. Iemand tips?

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi Sabas123,

Welkom op het Sony forum!

Bedankt voor je berichtje, maar vervelend om te horen. Ik zal het intern voor je na vragen.

Misschien hebben onze online experts in de tussentijd wel een tip voor je!

Met vriendelijke groet,

Noa

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @sabas123,

Zelf heb je ook de XM3. Deze is nog niet geupdate, maar ik wil wel kijken of ik hetzelfde ervaar. 
In welk scenario heb je de ANC getest en merk je dat het zeer erg verminderd is in de kwaliteit? 

profile.country.NL.title
SebastiaanJ
Ontdekker

Beste klantenservice,

Ik ervaar helaas hetzelfde probleem.

Ik heb deze koptelefoon bewust gekocht voor de noice cancelling en die werkt nu nauwelijks meer.

Is er al een nieuwe oplossing of firmware beschikbaar?

groet Sebastiaan

profile.country.NL.title
sabas123
Ontdekker

Hoi Vinc_E,

Hij is in elk opzichte minder geworden.

De afzuigkap is van niet bestaand naar zeer aanwezig en amper gedempt. Dit zelfde geld ook voor lage geluiden van de ketel, afzuiging in afgesloten ruimtes, inblaas van airco, gewone airco machines, vaatwasser, en autos van de snelweg zijn opeens weer hoorbaar. 

Het enige wat van "dit hoorde ik al en is nu naar een stuk erger is gegaan" zijn stemmen. Dus aangezien alles van "dit hoor ik helemaal niet" naar "mijn niet NC headset dempt het bijna even goed" is gegaan weet ik vrij zeker dat hij minder is geworden 

Het nadeel aan deze situatie is dat er zeer waarschijnlijk een groot verschil zit in welk productie model je hebt. RTing en wat andere hebben eigen tests uitgevoerd waar uit blijkt dat het niet waarneembaar is, zowel subjectief als objectief. Dus het zelf upgraden om te kijken of het wel mee valt gaat helaas niet veel aan deze discussie toevoegen. 

Wat wel een feit blijft is dat ondanks dat het voor sommige geen probleem is, ik merk dat MIJN product wel als praktisch defect kan worden beschouwd op ANC gebiedt. Als ik nu een niet ANC on-ear headset opzet heb ik al ~50% van de reductie van het huidige niveau ANC. Wat zeker niet het geval was voorheen. 

Dit samen met change.org petities van 2k+ aanmelders, diverse discussies op elke verschillende taal versie van deze sony community board en ook discussies op andere fora met in de honderde comments die allemaal naar het zelfde probleem wijzen (firmware 4.x.x+) laat me zeker in mijn recht voelen om het niet als placebo af te schrijven.

Alle dingen die online worden gepost, en zeker de dingen die sony aandraagt zoals factory reset, het uit zetten van adaptive ambiance control, het opnieuw volledig zetten van ANC functies ect, heb ik allemaal al gedaan. 

Het nadeel is dat met firmware 4.5.2, alle downgrade mogelijkheden qua firmware ook geblokkeerd te zijn, alleen was de informatie hierover relatief weinig.

En aangezien 4.5.2 in mei vorig jaar is uitgekomen, zou ik erg blij worden als mijn hoofdtelefoon gewoon defect kan worden verklaart. 

Mvg,

Sebastiaan

profile.country.NL.title
SebastiaanJ
Ontdekker

Ik hoop dat er wat kan worden geregeld. Want zoals hij nu functioneert heb ik weinig aan deze dure koptelefoon.

profile.country.NL.title
SebastiaanJ
Ontdekker

Beste Sony,

Ik ben wel benieuwd naar wanneer we antwoord krijgen op de vragen die hier gesteld zijn en wat de oplossing is?

profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Hi Sebastiaan, wellicht heeft één vd experts een antwoord en anders is het nog even wachten op @Noa_Sony 

profile.country.NL.title
SebastiaanJ
Ontdekker

Ik heb helaas nog niks gehoord,.....

profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi @sabas123,

Ik heb het onderwerp aangekaart bij onze expert intern; zijn koptelefoon ontvangt geen problemen, en er is verders niks bij ons bekend. Sinds de update inderdaad een jaar geleden al is doorgevoerd, zouden wij al eerder dingen moeten hebben opgevangen over eventuele bugs etc. 

Sinds je problemen ervaard, raden wij aan om de retailer te contacten voor reparatie. Dan zullen zij kijken of er eventueel wat mis is met de koptelefoon. 

Hopelijk beantwoord dit je vraag.

Fijne dag nog!

Met vriendelijke groet,

Noa