annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Surround boxen doen het niet bij tv kijken

OPGELOST
profile.country.NL.title
Peter.Jansen
Ontdekker

Surround boxen doen het niet bij tv kijken

Ik heb een sony KD-65AG8 televisie met een ZF9 soundbar met 2 achter speakers. Televisie van ZIGGO. De achter speakers werken alleen als ik YouTube gebruik. Bij TV kijken doen ze niets. Volgens SONY ligt het aan ZIGGO, volgens ZIGGO ligt het aan SONY. Iemand hier ervaring mee?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het klinkt alsof het signaal van Ziggo als stereo wordt uitgegeven. 

Kun je kijken of je de surround optie van de soundbar wel aan hebt staan wanneer je via Ziggo kijkt? Anders komt er geen geluid uit de achterspeakers. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Maak je gebruik van de Ziggo mediabox of kijk je rechtstreeks via de DVB-c tuner?

Met welke kabel-verbinding en waarop is de ZF9 op aangesloten?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Peter.Jansen
Ontdekker

Ik kijk via de ziggo mediabox. De soundbar is met een HDMI kabel verbonden met de TV. Op advies van iemand heb ik hem ook met een optische kabel verbonden.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het klinkt alsof het signaal van Ziggo als stereo wordt uitgegeven. 

Kun je kijken of je de surround optie van de soundbar wel aan hebt staan wanneer je via Ziggo kijkt? Anders komt er geen geluid uit de achterspeakers. 

profile.country.NL.title
Peter.Jansen
Ontdekker

Bedankt, en bij de ziggo instellingen stond Dolby Audio op uitgeschakeld. Bij ingeschakeld doen de achterspeakers het nu ook. Bij inschakelen zakt het volume wel iets terug. Bij Dolby Audio aan loopt bij praatprogramma's wel het beeld en geluid niet helemaal synchroon meer. Kan dat kloppen?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat je geluid zachter wordt is logisch, datzelfde signaal wordt verdeeld. Harder zetten is de oplossing.

En wanneer het niet synchroon loopt, kun je kijken naar de audio delay opties. Zijn te vinden in je soundbar menu.
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Dit is helaas bekend issue met de Ziggo Next box. Hier de Next aangesloten op een Denon receiver. En hier ook geregeld alleen stereo. Men kent het probleem bij Ziggo dat de Next box het nog niet feilloos doet op dit gebeid. Waarschijnlijk wordt dit (deels) opgelost met een firmware upgrade.  

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web