Deel jouw ervaring!
Sinds januari geniet ik van mijn Sony WH-1000XM3. Ik heb een suggestie voor meer functionaliteit.
De headset biedt een optie om omgevingsgeluid door te laten door een handpalm op de rechteroorschelp te houden en zodoende kortstondig gesprekken met anderen in mijn omgeving te houden.
Deze touchbediening zou uitgebreid kunnen worden om de microfoon in/uit te schakelen. Dat zou erg handig zijn tijdens videobellen in groepen. Zeker nu we in deze COVID-19 periode veel meer vanuit huis werken en videobellen, al dan niet met meerdere mensen. Verschillende conferencing software biedt een optie om de microfoon uit te schakelen, maar elk met andere sneltoetsen.
Het zou helpen door in de app aan te geven dat deze aanraakhandeling met de handpalm niet omgevingsgeluid doorlaat, maar de microfoon inschakelt en anders uitschakelt. De "NC/AMBIENT" toets biedt zo ook andere functionaliteit met een spraakassistent indien gewenst ingesteld via de app.
Anderzijds zou het ook kunnen dat de "NC/AMBIENT" toets gebruikt kan worden om de microfoon in/uit te schakelen indien zodanig ingesteld.
Volgens mij heel nuttig en multiplatform (smarthone, tablet, pc of mac) en applicatie onafhankelijk.