Deel jouw ervaring!
Hallo community
Ik ga de situatie zo goed mogelijk proberen schetsen
De apparatuur =
Sony AF9 65
Sony soundplate
2x Sony SRS-ZR5
De soundplate zit via digital in, in de tv
De speakers via Bluetooth naar de soundplate
De speakers koppelen zichzelf los random, geen gebeurtenis aan verbonden en dan moeten we via TV de surround setup weer starten wat vrij irritant is.
Nu was mijn vraag.. Is er een manier (zoals bvb een receiver of central unit) om de soundplate en speakers op aan te sluiten met kabels, en deze dan aan te sluiten op de tv? Ik heb Sony Support al gemaild en deze kwamen eerst met de oplossing op de boxen aan te sluiten met kabel.. Heel leuk maar de soundplate heeft geen aansluitingen. Ze gingen ook een maand + geleden mijn issue doorgeven aan de juiste afdeling maar tot heden nog geen antw dus probeer ik het hier eens!
De oorzaak van het loskoppelen van de ZR5 is het gevolg dat er een opstakel tussen de Soundplate (???) en de ZR5 aanwezig is. Probeer eens tijdelijk om de ZR5 dichter in de buurt van de Soundplate uit te proberen.
suc6 ermee,
73's
Hallo, bedankt voor het antwoord. Het enige tussen de tv en de zetel is een tafeltje. Naast de tv staat een ps4 en een switch en links (een ruime meter of iets meer verder mijn pc)
De speakers staan op staanders +- 2meter van de tv. Indien ik ze anders zou zetten'. Is het surround effect natuurlijk weg maar ik had ook al het idee dat mijn pc misschien voor issues zorgt.
Vanuit de PC een sterk stoorsignaal van de BlueTooth of van WiFi is mogelijk.
Hier doet soms ook een verstoring voor tussen de beide ZR5s die ongeveer 8,5 mtr uit elkaar staat op de grond door een been van iemand of een voorwerp.
73's