annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Soundbar zet zichzelf aan

profile.country.NL.title
mitch_517
Ontdekker

Soundbar zet zichzelf aan

Hallo, ik heb een vraag over mijn HT-ZF9.

De soundbar wordt via ARC met een sony bravia android tv verbonden. De soundbar is zodanig ingesteld dat hij tegelijkertijd aan en uit gaat met de tv. Echter terwijl de tv uitstaat, schakelt de soundbar regelmatig in en geeft op het scherm 'TV' weer. Na enkele minuten gaat de soundbar weer uit. Is dit probleem te verhelpen? Daarnaast als de tv uitstaat en de soundbar wordt in BT mode gezet, zet de soundbar zichzelf ook uit. De optie voor automatisch uitschakelen is inmiddels uitgeschakeld. Alvast bedankt voor de hulp

Tags (1)
6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Probeer eens na te gaan welke apparaten gekoppeld zijn met de ZF9 in de BlueTooth mode.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mitch_517
Ontdekker

Alleen mijn telefoon is verbonden met de zf9. Zolang de tv ook aanstaat is er geen probleem. Als alleen de sounbar aangezet wordt in bt mode switched hij eerst naar 'TV' om vervolgens uit te gaan. Dit gebeurd telkens tussen de 5 en 15 minuten. Ik heb het gevoel dat het probleem zit in de communicatie met de tv.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@mitch_517  schreef:

Alleen mijn telefoon is verbonden met de zf9. Zolang de tv ook aanstaat is er geen probleem. Als alleen de sounbar aangezet wordt in bt mode switched hij eerst naar 'TV' om vervolgens uit te gaan. Dit gebeurd telkens tussen de 5 en 15 minuten. Ik heb het gevoel dat het probleem zit in de communicatie met de tv.

De TV staat dus niet BlueTooth verbonden met de ZF9, dan is het onmogelijk dat de TV de ZF9 de BlueTooth mode activeerd.

73's

profile.country.NL.title
mitch_517
Ontdekker

Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd. Ik wil via mijn telefoon muziek afspelen op de soundbar en zet hierbij alleen de soundbar aan. De tv laat ik dus uitstaan. De soundbar switched dan alsnog regelmatig naar 'TV' en doordat er geen respons komt vanaf de tv doordat uitstaat, gaat ook de soundbar uit. 

Ik ben momenteel aan het kijken of het willekeurig inschakelen van de soundbar te maken kan hebben met 'Spotify Connect'. Ik gebruik op verschillende apparaten spotify en kan de soundbar ook vinden wanneer deze standby staat.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Toevallig niet ook je telefoon of de andere apparaten via BlueTooth gekoppeld met de Sony Bravia Android TV (type???).

73's

profile.country.NL.title
mitch_517
Ontdekker

Nee de bluetooth van de tv gebruik ik niet. Ik heb het probleem momenteel kunnen oplossen door het internet van de tv uit te schakelen wanneer ik deze op standby zet. Het betreft een KDL50w807c. Dit is erg vreemd, want deze televisie geeft de ht zf9 aan als een device wat hij zou moeten ondersteunen. Ik snap niet waarom deze tv dit probleem creëert. 

Voor het omschakelen bij BT heb ik het automatisch standby gaan via HDMI nu ook uitgeschakeld. Dit probleem doet zich nu niet meer voor.

Beide problemen zijn voor nu opgelost, maar ik ben hier niet tevreden mee. Ik kan het automatisch inschakelen niet uitschakelen doordat de tv de soundbar dan helemaal niet meer herkent. Dit is namelijk gecombineerd met de 'Control via HDMI' optie. Ook via de optische kabel krijg ik geen geluid.