annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony MDR-1000x gebroken? Jammer dan

LCLC2017
Nieuw

Sony MDR-1000x gebroken? Jammer dan

Op 26.01.2017 heb ik bij MediaMarkt vestiging Leeuwarden een Sony MDR-1000x Koptelefoon gekocht.

Een prachtige koptelefoon, goede geluidskwaliteit, mooi design. Helaas is binnen drie

maanden in de hoofdbeugel een breuk ontstaan, aan de rechterzijde binnenkant, op het scharnier vlak bij de oorschelp. Ik heb de koptelefoon niet laten vallen, ben er niet op gaan zitten of staan, heb hem “normaal” gebruikt en niet onzorgvuldig behandeld. Ik vermoed dus een zwak punt in de constructie van de hoofdbeugel.

Het door MediaMarkt ingeschakelde service-punt (Sony-reparateur) heeft mij laten weten, dat zij, na onderzoek (21 minuten arbeidstijd), tot de conclusie zijn gekomen, dat de koptelefoon total-loss verklaard moet worden. Ze melden, dat de breuk “niet spontaan ontstaan” kan zijn en schuiven het op onzorgvuldig gebruik van mijn kant. De twee opties, die door het service-centrum worden aangeboden zijn 1) vernietiging en 2 ) naar mij terugzenden in deze zg. “total loss” staat tegen een vergoeding van EUR 38,50 voor het onderzoek. O ja, ik kan natuurlijk ook een nieuw exemplaar aanschaffen voor EUR 330,00.

Ondertussen heb ik op internetfora meerdere gebruikers gevonden, die hetzelfde mankement aan de Sony MDR-1000x hebben opgelopen : een breuk aan de binnenkant van de beugel bij het scharnier, niet ver van de oorschelp.

Krijgen die allemaal hetzelfde te horen? Ja. Ze zijn, volgens Sony (of de hen vertegenwoordigende servicepunten), allemaal zelf verantwoordelijk voor de optredende breuken, die “niet spontaan ontstaan”. Aan de bouwkwaliteit van de koptelefoon kan het volgens Sony dus niet liggen, is hier het uitgangspunt.

Ik sta op het standpunt, dat een koptelefoon in deze prijs- en kwaliteitsklasse op- en afgezet moet kunnen worden, zonder dat de beugel daar binnen zo'n korte tijd onder bezwijkt. Trouwens, een goedkope koptelefoon blijft binnen die termijn ook gewoon heel. Nogmaals, de breuk treedt op aan de binnenkant en uitgerekend daar is vanzelfsprekend trek op de beugel als je een koptelefoon gebruikt! Een koptelefoon, die dat niet verdraagt, is gewoon slecht gebouwd.

Ik ben dus bijzonder ontevreden met de passief-aggressieve reactie van Sony, waarin onzorgvuldig handelen van mijn kant als definitieve conclusie wordt geponeerd, waar ik ook nog EUR 38 voor mag betalen als ik de koptelefoon in de zg. “total loss” staat terug wil ontvangen. Kortom, de tactiek van : Ons Product is goed, U als gebruiker heeft gefaald.

Wat mij betreft: Product : slecht. Afhandeling van aanvraag reparatie binnen garantietijd : slecht.

Ik wil, kortom, mijn geld terug. Het kan niet zo zijn, dat redelijk gebruik van een koptelefoon (nogmaals, in deze prijsklasse en met de daarbij behorende kwaliteitsaanspraak) tot dit soort defecten leidt. Sony/MediaMarkt zou mij (en gebruikers, die met hetzelfde defect geconfronteerd zijn) ruimhartig moeten willen vergoeden, in plaats van de verantwoordelijkheid naar de gebruiker te schuiven.

IMG_20170405_181817119.jpg

IMG_20170405_181653697.jpg

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

Wil je niet aanzetten tot fraude, maar je kan proberen om het via een verzekering te claimen.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
gigatech
Nieuw

Heb zelf ook de MDR 1000x sinds afgelopen zondag en het is echt een geweldige headset.

maar heb na even rondlezen ook zeer veel!! de zelfde breuken zien rondkomen in diverse fora en sony sites wereldwijd. Ben zelf engineer maar kan je wel vertellen als er zoveel dezelfde soort breuken optreden op de zelfde plaats dan is er idd iets mis met het design of materiaal wat gebruikt is.

kan je wel vertellen als dit met mijn headset ook gebeurd en ook zo afgescheept wordt door sony dan zal ik hier echt werk van maken. 

Steven_B_BE
Nieuw

Zelfde verhaal hier. Na amper 3 jaar aan beide kanten gebarsten en ook hier de melding: "veelvuldig of verkeerd gebruik" met de optie om €39 te betalen om onhersteld terug te krijgen (via Coolblue), te laten herstellen voor €195 of te laten vernietigen.

Qua geluidskwaliteit vind ik het top maar dit is gewoon een ontwerpfout én uitermate zwakke service. En mijn verzekering (extended verzekering via m'n kredietkaart) volgt uiteraard graag de argumentatie en betaalt niks terug.