Deel jouw ervaring!
Mijn desktop onder Windows10, herkent mijn Headphone WH1000XM4 niet als audio-apparaat.
Hij staat keurig gekoppeld bij Bluetooth, echter niet onder "Geluid" maar onder "Andere apparaten".
Daardoor kan ik bij audio dus niet kiezen voor Headphone en is draadloze verbinding onmogelijk.
Ik kan op internet ook geen speciale drivers vinden.
Heeft iemand een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Uiteindelijk heeft de Sony-helpdesk mij toch naar de oplossing geleid: De truc is om bij het aanmelden (onder Windows) van een nieuw BlueTooth-apparaat, NIET te klikken op het in eerste instantie tevoorschijn komende item dat begint met LE. Na circa 30 seconden vindt Windows een tweede item, nu met enkel de naam WH-1000XM4 (dus zonder LE ervoor). Dat 2e item klik je aan en dan toont het BlueToothscherm de Headphone keurig bij de audio-apparaten.
De 1000XM4 heeft als BlueTooth versie 5.0 volgens de specificatie op de ondersteunings pagina van de 1000XM4, blijkbaar heeft de desktop deze versie niet.
Versie 5.0
Oplossing: een 5.0 BlueTooth dongle aanschaffen.
73's
Bedankt voor uw voorstel, maar m'n Desktop heeft reeds versie 5.0 van Blue Tooth.
Ik zou denken dat er een softwarematige oplossing zou moeten zijn, maar kan op internet niets vinden, ook niet op de site van Sony.
Heeft iemand misschien tips in die richting?
Uiteindelijk heeft de Sony-helpdesk mij toch naar de oplossing geleid: De truc is om bij het aanmelden (onder Windows) van een nieuw BlueTooth-apparaat, NIET te klikken op het in eerste instantie tevoorschijn komende item dat begint met LE. Na circa 30 seconden vindt Windows een tweede item, nu met enkel de naam WH-1000XM4 (dus zonder LE ervoor). Dat 2e item klik je aan en dan toont het BlueToothscherm de Headphone keurig bij de audio-apparaten.
Mooi dat het is opgelost, bedankt voor je feedback.
73's