annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geluid van radiozender KPN ontvanger valt soms even weg.

profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Geluid van radiozender KPN ontvanger valt soms even weg.

Geluid van de KPN ontvanger bij luisteren naar radiozenders via de HDMI 1  op de HTZF valt om de paar minuten regelmatig even weg.

Aansluitingen:

Kpn >>hdmi>>HTZF9

HTZF9>>hdmi/eArc uit >>55AG8/eArc in. 

Wie weet een oplossing?

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als het probleem alleen voordoet bij radio luisteren, dan kan je proberen om radio te luisteren via de optische verbinding tussen de KPN-ontvanger en de ZF9.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Optische verbinding wordt gebruikt. Heel af en toe, 1x per week/2 weken, valt geluid ook weg op optische verbinding en komt niet terug. Wat schakelen tussen ingangen of Zf9 uit/aan zetten helpt dan.

Extra info: Het probleem met met de HDMI kabel treedt niet op als ik de  hdmi/eArc verbinding met de tv loskoppel.

profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Probleem zwarte infobalk is nu opgelost maar het probleem met het wegvallen geluid van de radio is er nog steeds.

Zowel op HDMI 1, aansluiting van KPN ontvanger, als op optische aansluiting van KPN naar HTZF valt geluid op willekeurige momenten weg.

Maar als ik de HDMI ARC van de tv uit de HTZF haal dan zijn alle problemen weg, dus is volgens mij de tv het probleem, toch?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dus je verdenk nog steeds de TV (AG8), terwijl de KPN de vernieuwde en hopelijk verbeterde firmware is aan het uitrollen.

Als je radio luistert via de optische verbinding tussen de ZF9 en de kpn-ontvanger, heeft de AG8 toch niks ermee te maken? Maar de KPN-ontvanger ziet nog wel de aangesloten AG8 via de HDMI, en staat eens in de zoveel tijd te pulsen naar de AG8.

73's

profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Dank voor reactie.
Als ik op het moment dat het geluid weg is de HDMI arc uit de HTZF haal
komt geluid meteen terug. Lijkt me niet iets van een ‘constante’ puls.
Geluidssignaal wordt continu weggedrukt lijkt wel. Ik snap niet dat de tv
een signaal afgeeft terwijl die in stby staat. Ik ga eens de 220v van de tv
loskoppelen als het geluid weg is.

Nieuwste software KPN en AG8 is geïnstalleerd. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kan je ook eens tijdelijk proberen tijdens het radio om de KPN-box met HDMI te verbinden met de ZF9 maar wel de optische verbinding instand te houden en te gebruiken.

Waarschijnlijk valt dan de audio ook weleens weg (de regelmatige verzonden puls uit de KPN-box).

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Zoals ik al vermelde, geen probleem als de ARC HDMI uit de HTZF haal. 

Dan zit alleen nog de HDMI vanaf KPN in de HDMI 1 van de HTZF en de optische kabel van KPN naar HTZF.  

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@warends46  schreef:

Dan zit alleen nog de HDMI vanaf KPN in de HDMI 1 van de HTZF en de optische kabel van KPN naar HTZF.  

Waarom voer je de welgemeende adviezen eens niet uit?

Zo blijf het probleem steeds aanwezig.

Waarom zowel een HDMI als een optische verbinding tussen de KPN-box en de ZF9?

Dit is naar mijn idee nooit geadviseerd, vandaar dat het nog steeds zoizo fout gaat.

Maar nu is ook de vraag ofdat de ZF9 wel naar de optisch verbinding kijkt bij het luisteren naar de radio.

73's

profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Zie mijn bericht van een maand geleden.

HDMI op de HTZF onbruikbaar, geluid weg om de paar minuten. U schreef toen, gebruik de optische aansluiting.

Sindsdien gebruik ik de optische aansluiting, HTZF staat dan op TV (display)

Opt kabel eruit dan geen geluid meer. 

"Kan je ook eens tijdelijk proberen tijdens het radio om de KPN-box met HDMI te verbinden met de ZF9 maar wel de optische verbinding instand te houden en te gebruiken" dit is niet duidelijk wat u bedoelt.