Deel jouw ervaring!
goedemiddag,
Ik heb een mediabox van ziggo (NEXT) via HDMI aangesloten op mijn soundbar Sony HT-ZF9 en via soundbar door naar TV (Sony KD-49XD8305) via HDMI arc.
Als ik radio vanaf de mediabox alleen wil afspelen op mijn soundbar valt het geluid af en toe weg voor ongeveer 1 seconde, dit herhaalt zich frequent. Zodra ik dan de TV erbij aan is het probleem weg.
Ik heb dit probleem ook al voorgelegd bij ziggo, maar probeer het hier ook maar eens. Wellicht dat iemand het probleem herkend of misschien de oplossing heeft.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De meeste HDMI-probleem tussen de verschillende merken doen voor omdat er (nog steeds) geen standaard helaas is. Het tijdelijk wegvallen van de audio wordt veroorzaakt doordat de ZF9 kijkt ofdat de XD8305 er ook is.
Wat je ook nog kan probeer is het volgende schema:
- van de Next met een optische kabel naar de ZF9.
- van de Next met een HDMI-kabel naar de XD8305.
- van de XD8305 HDMI-kabel naar de ZF9, beide op de ARC.
Persoonlijk ben ik een voorstander van de Ziggo CI+ module i.c.m. met een HDD en de ZiggoGO TV applicatie.
suc6 ermee,
73's
Lastig om uitsluitsel te geven waar dit aan ligt.
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Zaken die je kunt doen:
Tv herstarten
Hdmi kabels vervangen
Bedankt voor je antwoord.
heb inderdaad al andere kabels geprobeerd. Alle apparaten gereset en de nieuwste firmware/updates geïnstalleerd. Heeft allemaal niet mogen baten.
De mediabox is aangesloten op de soundbar en de soundbar weer op de TV.
Het vreemde is dus dat het geluid altijd via de soundbar loopt, maar dat het haperende signaal zich alleen voordoet als de TV niet aan staat.
Verbind de Ziggo Next ook eens d.m.v. een optische kabel met de ZF9 (juiste type nummer?). Als je radio wil luisteren kies je op de ZF9 de optische ingang.
suc6 ermee,
73's
Bedankt voor je hulp,
heb de mediabox d.m.v. Optische kabel aangesloten en het probleem lijkt zich nu inderdaad niet voor te doen (radio staat pas 10 min aan).
Is het gebruik van een HDMI kabel dan een beperking van de soundbar, mediabox, of HDMI in algemeen?
De meeste HDMI-probleem tussen de verschillende merken doen voor omdat er (nog steeds) geen standaard helaas is. Het tijdelijk wegvallen van de audio wordt veroorzaakt doordat de ZF9 kijkt ofdat de XD8305 er ook is.
Wat je ook nog kan probeer is het volgende schema:
- van de Next met een optische kabel naar de ZF9.
- van de Next met een HDMI-kabel naar de XD8305.
- van de XD8305 HDMI-kabel naar de ZF9, beide op de ARC.
Persoonlijk ben ik een voorstander van de Ziggo CI+ module i.c.m. met een HDD en de ZiggoGO TV applicatie.
suc6 ermee,
73's