Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik zou graag een surround systeem aanschaffen voor mijn SonyTV.
Alleen, ik heb een oude Thorens TD320 met DL305 Denon MC element.
Zou erg graag mijn platenspeler aansluiten, maar daarvoor moet ik dus een phono mc aansluiting hebben, of met een extra phono versterker werken via phono mm of Aux.
Mijn hoofdspeakers zijn 2 Damph Nion 125Watt. Ook deze zou ik graag integreren, want ze klinken fantastisch.
Al zijn ze intussen 35 jaar oud. Ik weet niet of ze nog goed zijn, want door gebrek aan versterker al een paar jaar niet gebruikt. Ik weet dat ze wel ontwikkeld zijn voor versterkers met zware voeding (Accuphase) en dat dergelijke versterkers heden niet meer gemaakt worden wegens energieeisen.
Dus ook hier een probleem.
Zou ik niet beter van vooraf aan beginnen? Maar mijn Thorens zou ik toch zo graag houden.
En ik wil een Sony versterker...
Groetjes
Toran
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op onderstaande pagina vind je diverse Sony receivers. Helaas hebben deze geen phone ingang (zover ik heb kunnen zien) en zul je een phono pre amp nodig hebben, zoals je zelf al aangeeft.
https://www.sony.nl/electronics/thuisbioscoop/t/av-Receivers
Wat je kan doen is luister sessie plannen bij de betere audio winkels. En neem je speakers mee. In deze verwarrende tijd zijn er nog enkele winkels die deze mogelijkheid bieden. Zou zeggen bel eens met audio/video speciaal zaak bij jou in de buurt. En kijk wat de mogelijkheden zijn.
Je kunt ook kijken naar versterkers als de Marantz 5013 of ander merk als Denon. De 5013 heeft de mogelijkheid om je platen speler aan te sluiten. De 5013 is een receiver in de middenmoot. Maar volgens mij meer dan prima voor jou wensen. Zelf gebruik ik in de woonkamer voor een 5.2 opstelling een Marantz 7013 + NAD C275bee eindversterker. En hobby ruimte/kantoor een Denon 6500 voor een 5.2.4 opstelling
Op onderstaande pagina vind je diverse Sony receivers. Helaas hebben deze geen phone ingang (zover ik heb kunnen zien) en zul je een phono pre amp nodig hebben, zoals je zelf al aangeeft.
https://www.sony.nl/electronics/thuisbioscoop/t/av-Receivers
Wat je kan doen is luister sessie plannen bij de betere audio winkels. En neem je speakers mee. In deze verwarrende tijd zijn er nog enkele winkels die deze mogelijkheid bieden. Zou zeggen bel eens met audio/video speciaal zaak bij jou in de buurt. En kijk wat de mogelijkheden zijn.
Je kunt ook kijken naar versterkers als de Marantz 5013 of ander merk als Denon. De 5013 heeft de mogelijkheid om je platen speler aan te sluiten. De 5013 is een receiver in de middenmoot. Maar volgens mij meer dan prima voor jou wensen. Zelf gebruik ik in de woonkamer voor een 5.2 opstelling een Marantz 7013 + NAD C275bee eindversterker. En hobby ruimte/kantoor een Denon 6500 voor een 5.2.4 opstelling