annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@carelfrans

Voor opnemen is het de toets met de rode stip!!!

Misschien moet je wel eerst "On Demand" uitzetten voordat je de applicatie HbbTV kan gaan gebruiken.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@petere6

Dit ligt zoals Supernovasx duidelijk aan je binnenhuis bekabeling, bijv. coaxkabel, coax pluggen, splitters of het doorpluggen op de mediabox. Probeer eens het toestel rechtstreeks op het AOP aan te sluiten zonder iets tussen de AOP en het toestel.

suc6 ermee,
73's

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb overal koka 9ts liggen tegen instraling, weliswaar met koswi 3. Die ga ik nu vervangen voor koswi4,  signaal is al perfect volgens de tv, kwaliteit 100% en sterkte 70, geen ber of foute bits. Heel sporadisch ineens blokken eens per een of twee dagen

Ik heb straks dus t complete coax nagelopen en t laatste van t laatste, hoop dat t dan weg is, maar wel maf dat iemand er toevallig over begint met t zelfde verhaal. Benieuwd hoe zijn bekabeling is

T grappige is dat de oude samsung hdtv hier geen last van heeft met ci module

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Op welke zender is de signaalsterkte van 70?

Hier op NPO1 is de signaalsterkte 97 en op RTL4 91, het verschil ligt aan de frequentie van het digitale signaal.

Groene coax(meterkast) direct op de FDU-44(4x4db) - 15mtr Koka799 coax - TFC1611 - 1mtr E370/ 2mtr X8509c.

Als er een RTV wandcontactdoos of 2 voudige F-splitter wordt gebruik is de signaalsterkte beduidend minder (>80).

73's

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Volgens mij zegt de signaal sterkte juist niks, daar staat het internet vol
mee?
Ik kan hem ook wel op 80,90 of 99 krijgen via mijn versterker, maar dat
verhelpt het probleem ook niet

Zaken die belangrijk zijn zouden juist signaal kwaliteit, bit error rates / uec, pre-rs,
enz moeten zijn.. En die zijn gewoon goed over 5m coax 9ts
Er zit ook een edc1000 tussen met een speciale afsluitweerstand op de
resterende open ingang, weerstanden op de tratec799 met fconnectors, nieuw
aop, enz.
Gok dat ik nu met de koswi4 al beetje boven gemiddeld ga met de spullen

PepperNg
Lid

Het enige probleem dat ik nu nog af en toe tegen kom (Behalve het niet zachter kunnen zetten van het audioSysteem) is dat zo nu en dan ik niet direct kan beginnen te casten naar de TV, maar hem eerst handmatig aan moet zetten.

Meestal gaat het gewoon goed en vind de PC en mn telefoon de TV gewoon (als hij uit staat) en gaat hij aan na het casten van iets, maar af en toe staat hij niet tussen het lijstje wanneer de TV uit staat en moet ik de afstandsbediening pakken.

Iemand een idee waarom dit zou kunnen zijn, en waarom zo sporadisch? TV is via LAN kabel verbonden overigens.

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Het af en toe blokkerige\vlekkerige beeld heb ik alleen met de module, de AOP en de mediabox geven een goed stabiel  beeld. Mijn conclusie is dan ook dat de bekabeling in orde is, en de CI card \ module niet. Ik zal Ziggo maar eens vragen of zij er een verklaring vopor hebben. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De CI+ module heeft niks met blokkerig beeld te maken, deze decodeerd het digitale signaal.

Probeer anders eens een CI+ module tijdelijk om te ruilen met iemand anders, als het geen huur module is kan de smartkaart uitgewisseld worden.

Kijk ook eerst maar eens naar de signaalsterkte/kwaliteit, die noem je nu nog niet.

suc6 ermee,
73's

mootje1965
Ontdekker

Tv doet weer eens raar zapt niet en start op in home scherm

Eindelijk uit ga maar radio luisteren doet mijn home cinema Sony niks meer, hij is van december 2014 

????

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Sinds gisteravond hier ook weer vage problemen. Af en toe niet meer reageren op de afstandsbediening, na een seconde of 30 werkt het weer. Vastlopers vanuit de guide, kies ik een andere zender is het beeld zwart en geluid weg, druk ik op de afstandsbediening op 3 om te kijken of er daar wel beeld is, gaat ie naar kanaal 1001!? Nu al een paar keer de tv geheel opnieuw opgestart, maar eens kijken hoe lang het nu weer goed gaat...

Is er wellicht een update op de achtergrond geweest of iets dergelijks?