Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Ben benieuwd 
Sinds gisteren heeft de rode knop hier een nieuwe functie.
voorheen was dit altijd Ziggo Ondemand maar tijden het voetballen kwam plots de melding "meer info wedstrijd"
en er werd direct in de zijlijn diverse info getoond. Op andere zenders zijn andere functies Zoals "Nu&straks" en Gids.
is dit een wijziging van Sony of van Ziggo?
Sony bied deze mogelijk aan d.m.v. de HbbTV applicatie, maar Ziggo heeft eindelijk dit geactiveerd in het "oude" Ziggo gebied.
suc6 ermee,
73's
Leuke aanvulling en aardig bruikbaar. En het werkt 🙂
Overigens heb ik met de laatste update nog een aantal kleine zaken:
1. Geluid voor TV kanalen valt weg na terugschakelen van netwerk resources (Netflix/Ziggo OD)
2. Soms blijft het beeld bij overschakelen tussen kanalen zwart. (Even heen en weer zappen helpt dan). Dit komt eigenlijk meestal voor bij schakelen vanuit de EPG.
Verder loopt alles wel aardig. Ik wacht op de volgende update 🙂
Ik moet toch maar weer eens de CI Module gaan gebruiken, even kijken naar die nieuwe functies. Gisteren wel een klein probleempje. Als ik Netflix opstartte bleef het beeld zwart. Kon wel weer terug naar het Home screen. TV opnieuw opgestart, probleem opgelost..
@Supernovasx Bedankt voor de tip, doe het nu via de optische aansluiting, maar misschien is HDMI/ARC wel een mooiere oplossing gezien het volume dan ook op het TV scherm getoond wordt.
En de vierde module (Quantis) is binnen, geeft helaas ook een foutmelding dat ie er verkeerd inzit (kan nmaar op een manier en zo zit ie ook)
Er zit een vooruitgang in ik kan namelijk nu de module en smartcard in het menu vinden alleen doet ie het dus niet...
Als ik de module er in stop krijg ik heel even de 'rode' knop te zien van de HD zender waar ik o dat moment op sta alleen komt heel snel daarna weer de foutmelding:
(8) CI+ Authenticatie mislukt, controleer of uw TV de TV module ondersteunt en of de TV module op de juiste wijze in het teostel zit. Herhaal daarna de installatie stappen.
Als ik en de module en de smartcard zie moet alles toch goed erin zitten...
Ik had laatst het zelfde probleem met mijn quantis module. Hij gaf aan dat de module er niet goed in zat, vervolgt door een I34-9 melding (zender is momenteel niet beschikbaar) ik heb vervolgens de zenders opnieuwe automatisch gezocht bij operator: overige.
Weet niet of dit je helpt maar ik dacht ik meld het even hier.
Kdl -43w755c
Quantis
Oud ziggo
De rode knop heeft niks met de CI+ module of met de Smart card te maken op de NPO zenders.
Klopt het nummer wat je ziet op het scherm van de smart card onder Smart card informatie - Serienummer van de Smart card?
73's
@Robs88 Ik heb alledrie de providers al geprobeerd...helaas heeft dat ook niet geholpen..