annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
PepperNg
Lid

Wat ik nog graag als verbetering zou zien is de mogelijkheid om aangesloten audio systeem zachter te kunnen zetten met de AB van de tv, ipv alleen harder.

Heb het al vaak gezegd maar t lijkt dat niemand dit probleem verder heeft of belangrijk vind. 

Volume hoger kan, en lager daarna ook tot waarop hij eerst stond. Lager dan dat niet meer. Erg vervelend... Krijg vaak last van oorpijn hier thuis. 

Verder de gids mocht zoals gezegd soepeler en sneller, vooral het openen zonder wegvallend beeld en geluid, net zoals home menu een overlay over het beeld legt zonder dit te onderbreken. 

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@nvschilleman

Welkom op de Community! Pauzeren is niet mogelijk inderdaad. Ik heb ergens gelezen dat deze functie in Android 6 pas mogelijk is.

Wat betreft de hardeschijf. Om op te nemen heb je een aparte HDD nodig. De HDD wordt zo door de tv geconfigureerd dat deze ook alleen voor opnames beschikbaar is. Logisch ook vanwege auteursrechten.

Beste optie, hou je 2TB schijf voor Kodi en koop een 500 gb schijf voor opnemen.

Voor mij zitten er nog teveel haken en ogen aan het opnemen met een CI+ Module, bijvoorbeeld ook dat als je iets opneemt op 1 zender je niet meer kan kijken naar de gecodeerde kanalen en natuurlijk ook niet kunnen pauzeren. Vandaar dat ik weer lekker de Horizon Box gebruik.

Succes!

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@PepperNg

Is het niet gewoon een beperking van je Audio Systeem? Ik heb namelijk een Yamaha versterker aangesloten op de tv en volume harder / achter / aan / uit gaat zonder enkele problemen.

Heb je niet de mogelijkheid om een volume in te stellen waarmee de versterker iedere keer inschakelt? Zodat je niet altijd het harde volume hebt waarmee je uitschakelt? 

Wellicht dat je daardoor niemand hierover hoort?

profile.country.NL.title
nvschilleman
Ontdekker

Bedankt voor je reactie! Dan wacht ik gewoon nog even geduldig af.

Het vreemde wat betreft de schijf is is dat ik het eerst geprobeerd heb met een andere schijf, waarbij alles na het herpartitioneren gewoon werkte. Maar zoals het er nu uit ziet zal ik de schijf voorlopig niet gaan gebruiken voor het opnemen gezien het pauzeren verhaal.

profile.country.NL.title
nvschilleman
Ontdekker

@Supernovasx met welke afstandsbediening regel je je volume? Ik heb zelf een Denon versterker aan de TV hangen en als ik met de TV afstandsbediening het geluid wil bedienen krijg ik de melding "Het TV-volume is geblokkeerd". Nu vind ik dat opzich niet zo'n ramp gezien ik een Harmony gebruik maar het vreemde is wel dat de systeemgeluiden van de TV die over de TV speakers blijven lopen soms uit het niets heel hard staan.

PepperNg
Lid

@Supernovasx

Aan / uit / harder gaat ook zonder problemen, maar nooit lager dan waarmee hij opstart.

Ook het menu van het audiosysteem (Sony BDV Z7) en menu's van dvd's etc alles werkt verder.

Ik zie nergens een functie om in te stellen met welk volume hij opstart, hij start altijd op met het volume waarmee hij uit gaat, en lager dan dit gaat dan dus niet meer.

De TV geeft dan zijn eigen volume balk met 0 weer, alsof hij denkt dat hij zelf op 0 zit en daarom niet lager kan.

Voorheen ging het wel gewoon allemaal goed, toen we de tv net hadden. Vanaf een willekeurige update, geen idee meer welke, hield het op met werken.

Na die update konden we het hele audiosysteem niet meer bedienen, hier hadden meerdere mensen last van.

Na een update later ging dat allemaal weer goed, maar het volume lager probleem ben ik vanaf toen blijven houden.

Het is een bluray speler, BDV Z7, die bravia sync ondersteund. Het bedienen van deze speler met de AB van de tv gaat prima. Geluid harder gaat prima, zachter ook als het niet zachter is dan waarmee hij aan gaat.

Dit is een probleem en moet opgelost worden. Het lijkt me echt geen probleem van het audiosysteem, het zit hem in de tv die denkt dat hij al op zn laagst staat (oid).

PS. Dit probleem is vaker voorgekomen, heb even het forum door gescanned en vond op pagina 41 de post van @mauricebuiten, die exact hetzelfde probleem meldde.

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@nvschilleman

Ik gebruik ook een Logitech Harmony maar heb in de software de versterker er helemaal uit gehaald. Ik regel dus het volume op de tv en de versterker doet prima mee. Als ik de orginele afstandsbediening gebruik van de tv werkt het ook prima.

Ondersteunt je Denon versterker ARC? Heb je hem op de HDMI/ARC aansluiting op de tv en op de juiste aansluiting van de versterker zitten? Bij mijn Yamaha moest ik ARC/HDMI Sync aanzetten anders werkt het niet

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Lijkt er op dat Bravia Sync niet lekker verloopt. Het beste wat je kunt doen is vanaf een nulpunt starten. 
Het is niet te omvatten wat een firmware update veranderd aan de instellingen in een toestel. Als het inhoudelijk iets veranderd aan HDMI (wat gebeurd is), kan ik me voorstellen dat instellingen die daarmee te maken hebben ook veranderen. 

Fabrieksinstellingen als laatste proberen natuurlijk. 
Eerst even Bravia Sync uitschakelen. Kabels checken en andere proberen. Als alles losgekoppeld is, toestel hard reset geven en terwijl hij uit staat weer aansluiten. 

Robs88
Ontdekker

Is er al een nieuwe software update gepland? En zo ja welke verbeteringen en/of nieuwe functies voegt deze dan toe? 

Ook zou ik me graag willen openstellen om eventueel nieuwe software mee te testen op mijn televisie.

Kdl-43w755c

Quantis module

Oud ziggo 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zojuist te horen gekregen dat deze eraan komt. Geen datum nog. 
Ik weet ook niet wat er voor veranderingen in zitten. 

Zodra we klaar zijn om te testen, laat ik het weten.