Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Hoe staat instelling van "volume digitale uitgang" in Instellingen - geluid?
suc6 ermee,
73's
Je kan bij de instellingen van ES Explorer de optie usb plug in message uitzetten (instellingen/weergave). Ik had dit probleem ook. De optie stond bij mij al uit maar na even aan en weer uitvinken heb ik de melding niet neer gehad.
Thanks, staat bij mij ook netjes uitgevinkt. Jouw tip uitgevoerd, nu maar eens kijken hoe het in de toekomst gaat.
73's
Hallo
Ter Info:
Vandaag een bluray opgezet en dat ging prima voor de eerste 1/2 uur, daarna begon het beeld te stotteren en te naijlen.
Vanavond ineens een zwart scherm zonder geluid, wel een info scherm. De home menu werkte ook
Na een min of 15 weer beeld. Ziggo?
Van youtube terug naar digitaal crasht de tv regelmatig.
Nieuwste software, smit 1.3, oud ziggo, fab reset ect.
Fixmeplease
Zwarte scherm had ik ook vanavond. Was dus toch Ziggo. Bij het info scherm valt het me wel vaker op dat eerst het voorgaande programma getoond wordt (overbodig dus) en dan pas het actuele programma. Lijkt me een buffer probleem.
Volgens verschillende media kanalen was er zondagavond problemen met het aanvoersignaal vanuit de Mediagateway in Hilversum.Bij Ziggo waren onder alle landelijke zenders van NPO en RTL tijdelijk,in veel gevallen vijf tot tien minuten niet te zien omdat het beeldscherm zwart bleef.
73's
Goedenavond!
Sinds kort ben ik eigenaar van een 49X8305C, nu heb ik hier een Ziggo CI+ module in zitten, ik loop echter tegen het volgende aan. Ik heb de laatste firmware update geinstalleerd voor de HDD REC ondersteuning. Klopt het dat ik hiermee nog steeds geen TV kan pauzeren? Daar gaat het me namelijk vooral om, of is dit iets dat later nog gaat komen?
En nog een dingetje, ik heb nu een 2TB schijf aan de TV hangen, nu gebruik ik deze ook voor Kodi (Geinstalleerd op de TV). Als ik de HDD bij de TV registreer wilt deze gelijk de volledige 2TB gebruiken. Zodoende heb ik de HDD even leeg gehaald en geregistreerd, vervolgens de door de TV aangemaakte partitie verkleind en hiernaast weer een nieuwe partitie aangemaakt. Ik heb dit eerst getest met een oude schijf die ik nog had liggen en dat ging prima. Nu is het probleem echter dat als ik de schijf aansluit op de TV de TV een melding geeft dat er een geregistreerde HDD is gevonden, maar als ik vervolgens wil opnemen vraagt de TV om de HDD opnieuw te registreren. Kan er hier nog wat aan gebeuren, ik ben namelijk echt niet van plan om aan 2TB op te nemen en wil mn schijf ook graag nog voor Kodi kunnen gebruiken.