Deel jouw ervaring!
Hallo allemaal ,
Sinds enkele dagen zit de powerknop van mijn Vaio FW21E (nogal) los. Hij zit alleen nog vast aan de binnenkant dmv de stroomkabel,maar de knop zelf (hele ronde gedeelte met licht)zit los en kan een schroefgaatje zien zitten (als ik het tenminste goed zie ). Dit is na aanschaf (ongeveer 3 maanden geleden ) geleidelijk gegaan en dus steeds losser ,totdat de knop uiteindelijk paar dagen terug ahw klem zat bij het sluiten van de klep . Hierdoor zit er nu een beschadiging(gelukkig alleen maar de knop ,zilveren gedeelte ) waar ik uiteraard niet blij van kan worden ,maar goed . Weet iemand wat nu te doen ,voordat de stroomkabel ook nog door gaat.
Alvast bedankt voor de reaktie(s)
groeten, Jeroen
Hallo jeroendaleman,
de enige mogelijkheid zal een telefoontje naar VAIO-Link zijn en met hen een reparatie te regelen.
Ik hoop dat je het probleem bij de start aangemeld hebt bij VAIO-Link, want ik vrees dat, gebaseerd op de info die ik krijg van je foto, ze dit als fysieke schade zullen catalogeren. Nu, je kan het toestel opsturen, of eerst zowieso de foto na de telefonische aanmelding even doorsturen, zodat ze een idee hebben wat ze daar kunnen verwachten bij ontvangst van het toestel.
Gorecki
Hallo,
Mijn FW51JF is vandaag opgehaald vanwege precies hetzelfde!
De knop zat vanaf het begin al 'lossig' dus ik dacht dat dat zo hoorde (onder het mom van: beter meegeven dan breken).
Bij mij hangt de knop ook alleen nog aan een draadje.
Ik heb dit gisteren via 020 3469303 (is dat "VAIO-Link") gemeld en daar werd gevraagd naar de oorzaak.
Mijn antwoord was dat het door één van mijn katten kwam; door een lompe actie van het beest kreeg de laptop namelijk een tik.
De reactie was dat het spijtig is dat ik dàt had gezegd want het gesprek werd opgenomen en zo kon het niet onder de garantie opgelost worden en 'dus' gaat het mij €259 kosten.
Dezelfde middag ben ik nog teruggebeld door iemand van de reparatie-afdeling zelf die mij vertelde dat dit alleen door eigen schuld kon komen.
Zelf zou ik ook niet anders verwachten van een laptop van bijna €1000,-.
Maar nu ik Jeroen's verhaal lees (en foto zie), vermoed ik toch dat er al wat met die knop van mijn Vaio aan de hand was. Ik hoop dat Sony de reparatie alsnog onder garantie uitvoert maar ik ben bang dat dat niet zo zal zijn.
De persoon die ik aan de lijn kreeg na het bellen van eerdergenoemd nummer gaf duidelijk te kennen dat hij machteloos staat: "De mensen van de reparatie-afdeling bepalen of het onder garantie valt of niet".
En de persoon die mij belde van die afdeling klonk stellig overtuigd dat het géén garantie geval is. Sterker nog, die wilde mij het complete bedrag vooraf laten betalen.
Oei oei oei, wat nu?
Het is toch jammer dat dit forum geen zoekfunctie heeft......
Anders zou je kunnen zien dat er wel meer mensen zijn met een loszittende aan/uit knop of adapteraansluiting. Dit is gewoon een zwak punt van de FW serie. Ook op www.tweakers.net kun je genoeg voorbeelden van dit probleem vinden.
Al zou het door een aanraking van de kat komen, dan nog kun je je afvragen of je niet recht hebt op garantie. Mag een aan/uit knop zo kwetsbaar zijn gezien de prijsstelling van het apparaat? De nieuwe F serie zal trouwens niet voor niets op dit punt zijn aangepast.
Gezien mijn ervaringen met Vaiolink zul je over een groot uithoudingsvermogen moeten beschikken als je wat wilt bereiken. Informeer goed wat je rechten zijn en leg het probleem desnoods voor aan het bedrijf waar je de FW hebt gekocht.
Feit blijft natuurlijk wel dat de reparatieprijs van de zotte is. Als je dan niet repareert onder garantie, bereken dan in ieder geval een redelijke prijs.