Deel jouw ervaring!
Hallo,
Heel vervelend:
Mijn Vaio Notebook crasht heel regelmatig zonder enige aanleiding
Het scherm loopt vast (geen blauw scherm, maar meestal zwart of grijs met gekleurde ruis), alle controle lampjes gaan uit, het hele systeem loopt vast) en ik kan enkel nog de laptop manueel afsluiten, dan manueel herstarten, dan krijg ik het vaio welkom scherm en wanneer windows opstart loopt de laptop meestal opnieuw vast vooraleer windows geladen is
soms tot 20 maal toe, voor windows terug volledig opstart
Ik heb heel mijn systeem op virussen, trojans etc gecheckt met norton en avg
niets te vinden
Ik heb recent de harde schijf volledig gewist en dan terug Vista (recovery cd) geinstalleerd
ik heb een paar weken zonder problemen geweest, maar nu beginnen die crashes terug
vooral als ik bijvoorbeeld een tijdje met photoshop bezig ben...
Heeft iemand zelfde probemen of weet iemand een oplossing
graag hulp, dank je
Dimitri
Hoi Dimitri,
je vermeld dat je een tijdje geleden een volledige herinstallatie gedaan hebt, en dat het probleem terug opduikt. Ook zeg je dat het probleem vooral opduikt als je Photoshop gebruikt... dus ik vermoed dat je dit programma opnieuw geinstalleerd hebt na je volledige herinstallatie. Heb je ook nog andere programma's geinstalleerd, en heb je alle updates vanop VAIO-Link geinstalleerd? Er is bvb een update voor de video-driver... heb je die toegepast?
Je vermeld ook dat je het toestel gescanned hebt op virussen met Norton en AVG... ik neem aan dat je geen 2 virusscanners tegelijk draaien hebt op je toestel... dit kan wel eens tot problemen leiden...
Als het probleem blijft gebeuren, raad ik je aan om proberen een systematiek op te zetten waardoor VAIO-Link het probleem kan reproduceren op een nieuw geinstalleerd systeem (dus niet door Photoshop te gebruiken, want dit is niet standaard geinstalleerd voor zover ik weet).
Hopelijk ben je hiermee iets...
Gorecki