annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vaio VGN-AR61M en Windows 7

Jaromir48
Bezoeker

Vaio VGN-AR61M en Windows 7

Misschien kan de Club Vaio expert Gorecki mij zeggen of mijn Vaio niet geschikt is voor Windows 7? Op de Sony-Europe site staat welke eenheden door het Vaio Windowes 7 Upgrade Programma ondersteund worden, en daar staat de hele AR-serie niet bij.
Bovendien staat er dat de Vaio gekocht moet zijn tussen 26 juni 2009 en 31 januari 2010, de mijne is van maart 2008 (is natuurlijk ook al antiek!).
Heb mijn laptop eerst teruggezet naar de fabrieksinstellingen (Vista Home Premium), daarna alle updates binnengehaald en geïnstalleerd, daarna Windows 7 als upgrade uitgevoerd. Werkt redelijk, maar moet steeds probleem oplossen met mijn draadloze internetverbinding, en ik krijg mijn Matshita BD-CMB UJ-120 ATA Device niet aan de praat. Met VLC media player komt er wel geluid van een audio CD, maar moet steeds bufferen, en speelt dan met een hoop gekraak.
Had al eigenlijk op internet gelezen dat Sony voor deze speler geen Windows 7 drivers wilde leveren, omdat ze zeggen dat deze Vaio's voor Vista gemaakt zijn.
Hoor graag of dat inderdaad zo is, want dan stop ik met Windows 7, zet Vista er weer op, en koop een volgende keer een ander merk laptop.

Hoop op korte termijn iets te horen.

4 ANTWOORDEN 4
Jaromir48
Bezoeker

Inmiddels wel m'n CD-Rom station aan de praat gekregen, ik kan nu audio's cd's en DVD's afspelen (zij het niet allemaal, Matshita is nogal kritisch, zelfs bij originele cd's en DVD's).
Maar kan WinDVD BD niet vinden, en dat zou toch bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen weer geïnstalleerd moeten zijn? Als ik volgens de handleiding probeer om de nieuwste updates voor WinDVD BD te installeren, krijg ik de melding, bij WinDVD BD 8.0.20.169: You must have a previous WinDVD installed to apply to this update module.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hoi Jaromir48,

ik kan enkel mijn persoonlijke mening geven he, een officieel standpunt kan enkel van Sony en/of VAIO-Link komen :wink:

Als je toestel niet in het 7 Upgrade Programma zit, moest je je zelf een beetje behelpen als het op een eventuele upgrade aankomt. Best ook even checken in het Engelstalige deel van dit forum, misschien zijn er daar nog mensen met een AR6xx die hetzelfde gedaan hebben en wiens bevindingen je misschien op weg kunnen zetten.

Typische Sony software zoals WinDVD BD zal per definitie niet ondersteund worden in Windows 7 vanuit het officiele VAIO-Link-kanaal... wat niet wil zeggen dat het niet zal werken. Je zal het even moeten testen, maar Sony zal de software enkel valideren en ondersteunen voor de OS'en die ze op haar website vermeld voor dat specifieke model.
Dit niveau van ondersteuning is trouwens niet volledig uniek voor Sony hoor, er zijn massa's merken die bij een nieuw OS de meeste resources investeren in hun recente modellen en niet hun volledige catalogus van jaren oud gaan ondersteunen, temeer het soms ook onmogelijk is om "oudere" hard- en software compatibel te maken met de nieuwste OS'en.

Ik vrees dus dat je even zal moeten zoeken naar collega-AR6xx-gebruikers die ook de sprong gemaakt hebben en je misschien kunnen op weg zetten naar een min of meer werkend systeem.

Gorecki

profile.country.NL.title
viresh75
Nieuw

Ik kan u mededelen dat alles het doet met Windows 7

Hierbij de drivers die ik heb gebruikt...

http://www.megaupload.com/?d=TRO5ONEA

profile.country.NL.title
viresh75
Nieuw

Ik kan u mededelen dat alles het doet met Windows 7

Hierbij de drivers die ik heb gebruikt...

http://www.megaupload.com/?d=TRO5ONEA

Dit is het topic die ik destijds gebruikte om Windows 7 volledig functioneel te installeren. (Pagina's zijn in het Engels.)

http://forum.notebookreview.com/sony/344027-ar-series-vista-xp-clean-install-dual-boot-guide-fully-w...

Lees het rustig door.

Ikzelf draaide op dat moment een dual-boot met Vista. Maar ik heb Windows 7 na de afloopdatum eraf gegooid, omdat het een gekopieerde exemplaar was.