annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Telkens melding nieuw usb apparaat

Reddevil85
Bezoeker

Telkens melding nieuw usb apparaat

Al ruim een week krijg ik als ik mijn laptop (VAIO VGN CR21S) gewoon heb aanstaan een melding in de taakbalk dat er een USB apparaat sneller kan werken als ik het aansluit op een snellere poort. Als ik dit wegklik verschijnt het binnen een minuut weer.
Het vreemde is echter dat er op dat moment helemaal geen USB apparaat is aangesloten. Normaal verwijder ik USB sticks en externe harde schijven op een veilige manier dus ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Als ik de waarschuwingsballon open voor meer informatie zie ik dat het gaat om:
Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 2836
Met daaronder de melding:
USB Root Hub (6 poorten) met daaronder 6 ongebruikte poorten
Daaronder staat:
Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 283A
USB Root Hub (4 poorten) met daaronder 4 ongebruikte poorten

Kan iemand me vertellen hoe ik allereerst deze na een tijdje irritante melding kan stoppen of hoe ik het probleem in zn geheel kan oplossen?

Daarnaast heb ik een probleem met mijn motion eye. Als ik deze start komt er een waarschuwing dat de camera niet geinitialiseerd kan worden of dat een ander programma er gebruik van maakt. Maar dit terwijl MSN en Skype niet aan staan.

Heeft iemand hier een oplossing voor!

Alvast bedankt!

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hoi Reddevil85,

ik zou er gewoon de host controllers eens uitgooien in apparaatbeheer, en dan opnieuw opstarten (nog steeds zonder enig USB apparaat aangekoppeld, ook geen simpele externe muis bvb). Dan stukje bij beetje je USB-toestellen aankoppelen... dit zou het moeten oplossen.

Ivm het probleem met je motion eye... is je PC volledig up-to-date met alle updates van VAIO-Link?

Gorecki

Reddevil85
Bezoeker

Het probleem met de hostcontrollers is nu (hopelijk) opgelost.
Toen ik echter in het scherm van apparaatbeheer keek kwam ik bij de netwerkadapters twee problemen tegen. Het gaat om de 6T04 adapter en de isatap (met daarachter een serienummer) die beiden niet starten en foutcode 10 aangeven. Ik merk er vooralsnog niet van maar is dit probleem op te lossen?

Wat de motion eye betreft. Soms doet hij t wel als ik mn laptop heb gestart maar soms ook niet, zonder dat ik iets aanpas. Ik gebruik nu versie 2.7.0.1 en de laatste versie van de VAIO-Link.