Deel jouw ervaring!
Goedendag,
sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Sony Vaio VGN-FW31M. Ik ben zeer content met deze laptop.
Echter zit ik met één probleempje en ik kan de oplossing niet vinden op het internet. Telkens als ik de laptop afsluit wordt mijn beeld zwart maar blijft het lampje groen branden. Daarnaast als de laptop in slaapstand gaat krijg ik hem hier niet weer uit, hetzelfde geldt voor de sluimerstand. Ik krijg de computer dus met geen mogelijkheid meer normaal werkend. Het euvel is alleen op te lossen door enige tijd de aan/uit knop in te drukken en de laptop opnieuw op te starten.
Hopelijk is er iemand die mij helpen kan.
Met vriendelijke groet,
Mark
Hallo Mark150,
kan je misschien even verduidelijken welke optie je kiest in het aangehechte screenshotje als je je computer wil uitschakelen?
Zijn trouwens alle programma's afgesloten als je je PC wil afsluiten?
Gorecki
Als ik de computer afsluit doe ik dit met de knop "Afsluiten", bij jou dus "Shut down". De computer sluit dan af, maar vervolgens blijft het lampje groen branden. Zelfde geldt dus voor sleep en hibernate/sluimerstand.
Soms als ik de stroom er niet achter heb gaat het wel goed (soms dus ook niet).
Ik sluit altijd alle programma's af als ik de laptop uitschakel.
Gr. Mark
En heb je dit probleem al sinds het begin, of is het pas recent begonnen (bvb sinds het installeren van een programma of zo)?
Probleem was er volgens mij al vanaf het begin.
Niemand?
Persoonlijk gebruik ik enkel Sleep/Standby en Shut Down, en bij het volledig afsluiten gaat het groene licht gewoon uit als het toestel zich uitschakelt. Als ik m'n toestel in de slaapstand zet, gaat het groene licht uit, en gaat over een een heel traag blinkend oranje licht.
Ik heb wel een ander model (Z). Bij m'n vrouw haar CR gaat het afsluiten en in slaap zetten ook zonder problemen.
Zijn er andere apparaten aan je notebook gekoppeld (externe muis, scherm, USB hub, ...)?
Soms een muis omdat ik met CAD-programma's werk, heel af en toe een externe harde schijf.
Maar dat zal het probleem niet zijn denk ik, omdat het probleem ook optreedt zonder dat deze zijn aangesloten.
Gisteren heb ik mijn muis eens niet gebruikt. Bij het afsluiten zat de stroom er wel achter, de laptop sloot normaal af. Een probleem met de muis of de USB-ingang?
Deze week ga ik dit dus even in de gaten houden.
Zojuist de computer in slaapstand gezet(muis en adapter niet aangesloten). Lampje blijft groen branden, en is met geen mogelijk waar wakker te krijgen.