Deel jouw ervaring!
Ik probeer hersteldvd's te maken van mijn nieuwe laptop, maar tijdens het kopieren van de bestanden naar de eerste dvd krijg ik de melding "Kan geen dvd maken". Ik heb inmiddels al 3 dvd'tjes weg kunnen gooien, misschien weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb een VGN-FW31J. Alvast bedankt!!
Hallo miertjemier,
kan je even vermelden welke schijfjes je gebruikt (merk, versie, DVD+ of DVD-R, R of RW, ...)?
Kan je andere schijfjes branden in Windows zelf (bvb audio-schijfje of een backup van data op DVD)?
Gorecki
Hi Gorecki,
Ik heb twee verschillende merken geprobeerd:
- Think Xtra, dvd-r, 8x speed
- Traxdata, dvd+r, 16x speed
Ik heb net wat andere dingen op dvd gebrand en dat gaat (gelukkig) wel goed.
Alvast bedankt voor je reactie.
Hoi miertjemier,
persoonlijk probeer ik altijd om m'n herstelschijfjes op media van een bekend merk te branden (Sony, Verbatim, ...). Deze zijn iets betrouwbaarder en je bent ook iets zeker dat ze bij wijze van spreken na 3 weken uit mekaar vallen
Ik wil gewoon zeggen dat je voor je herstelschijfjes beter opteert voor de iets grotere merken.
Ik zie dat er op VAIO-Link een aantal updates beschikbaar zijn voor jouw notebook. Heb je deze reeds geinstalleerd? Ik heb het hier meer specifiek over firmware updates voor je optische schijfstation en een update voor het "VAIO Recovery Center Update Program".
Het is zowieso aan te raden om alle updates te installeren... en in jouw geval zou ik zeker alle relevbante updates doen vooraleer opnieuw te proberen. Laat gerust iets weten als je dan nog problemen ondervindt.
Gorecki
Het is gelukt hoor. Er stonden inderdaad nog veel updates voor mijn laptop. Dacht dat ik er met de automatische updates wel was... Meteen op Sony dvd's gebrand voor de zekerheid. Bedankt voor je hulp.
Graag gedaan, en ben blij voor jou dat het opgelost is!
Gorecki