annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Herstel Partitie Kopiëren...

profile.country.NL.title
viresh75
Nieuw

Herstel Partitie Kopiëren...

Hallo,

Ik had een vraagje betreft het kopiëren van de Herstel Partitie naar een andere harde schijf.
Bij schijfbeheer in Vista staat dat de herstel partitie "In orde (EISA-configuratie)" is en dat het 100% vrij is?!

Ik weet zelf dat dit niet zo is, maar goed.
De herstel partitie bedraagt 11,09 GB en ik wil deze partitie graag kopiëren naar een andere harde schijf, omdat ik de harde schijf die er nu is zit gaat vervangen door een grote. Maar met behoud van de herstel partitie...

Wie o wie kan mij helpen... het is als het goed is mogelijk om het te kopiëren. De vraag is alleen hoe?

Mail me op viresh75@hotmail.com of laat een bericht op dit forum achter.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Viresh

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hoi Viresh,

denk niet dat dit eenvoudig zal zijn. Ik zou gewoon via de herstelschijfjes gaan die je kan branden... maar misschien heeft iemand anders dit al werkende gekregen :wink:

Gorecki

kdsOne
Bezoeker

Hoi dit kan je makkelijk doen op de volgende manier:

-> kloon je oude schijf via een recent (vistacompatibel) kloonprogramma

(ik gebruik Acronis True Image 2009)

-> kies voor klonen van de volledige schijf zonder het vergroten van de partities (doen we later)

-> verwissel de schijven van je laptop

-> start windows, start computerbeheer( start - zoeken : computerbeheer) kies schijfopslag,

-> klik rechts op je (gekloonde) C: en kies volume uitbreiden

Da's alles.

(Werkte prima bij mij -> huidige schijf is nu een snellere WD Black Scorpio van 320 MB)

Groetjes KDSOne

profile.country.NL.title
viresh75
Nieuw

Hoi dit kan je makkelijk doen op de volgende manier:

-> kloon je oude schijf via een recent (vistacompatibel) kloonprogramma

(ik gebruik Acronis True Image 2009)

-> kies voor klonen van de volledige schijf zonder het vergroten van de partities (doen we later)

-> verwissel de schijven van je laptop

-> start windows, start computerbeheer( start - zoeken : computerbeheer) kies schijfopslag,

-> klik rechts op je (gekloonde) C: en kies volume uitbreiden

Da's alles.

(Werkte prima bij mij -> huidige schijf is nu een snellere WD Black Scorpio van 320 MB)

Groetjes KDSOne

Ah dank u wel kdsOne.
U heeft alles netjes uitlegd, ik zal het eens gaan proberen.
Ik neem aan dat u 320 GB bedoelt i.p.v MB :tongue:

kdsOne
Bezoeker

Komt ervan als ik te snel wil typen ...

PS mijn oude schijf heb ik in een ICY-Box gestopt (ik had toch een SATA to USB interface nodig voor het klonen)

Greetz