Deel jouw ervaring!
Sinds december heb ik een nieuwe vaio fw51jf maar heb nu al een aantal kleine doch zeer irritante probleempjes.
- Zodra de helderheid lager dan 100% wordt ingesteld zoomt het beeldscherm. Dit is best irritant als het rustig is om me heen.
- De batterij indicator werkt niet goed. Ik zet de laptop volledig opgeladen uit en haal de stekker eruit, vervolgens zet ik de laptop 3 uur later weer aan. Dan zit er nog maar 70% in. Omdat de de laptop hierna 30 minuten lang op 70% blijft, lijkt me dat de indicator niet goed werkt.
Dan het vervelendste probleem:
- De linker knop van het touchpad werkt alleen nog maar als ik deze aan de rechterzijde van de knop indruk. Als ik de linkerzijde indruk hoor ik wel de fysieke klik maar er gebeurd niks. Dit is zwaar irritant omdat ik steeds opnieuw moet klikken.
Nou ben ik van mening dat alle drie de problemen 'fabrieksfouten' zijn. Echter vind ik het zo zonde om de vaio terug te sturen voor deze minimalistische dingetjes (en tevens voor weet ik hoe lang mijn laptop kwijt te zijn). Daarentegen kostte deze laptop wel 1000 Euro. Wat is nu verstandig om te doen?
Hallo mister_tb,
de beste oplossing lijkt me om VAIO-Link even te bellen en te checken wat zij als oplossing kunnen aanbieden. Als de muisknop niet goed werkt, lijkt me een reparatie toch noodzakelijk hoor. Ook voor het geluid dat je scherm maakt, kan er vermoed ik niet veel opgelost worden door een software-instelling.
Ivm de batterij... heb je de Battery Care-functie opstaan? Deze functie (normaal gezien te vinden in het VAIO Control Center) beperkt de maximum capaciteit van je batterij om te vermijden dat deze vroegtijdig aan maximum capaciteit moet inleveren door altijd volledig volgeladen te worden. Misschien staat deze op een bepaald niveau ingesteld... Best ook even vermelden als je VAIO-Link belt, misschien kunnen ze dit ook verder onderzoeken.
Gorecki
THX voor je antwoorden.
Voor wat betreft de batterij, ik heb alle batterij beheer zaken uitgeschakeld/verwijderd/reinstall enz. Niks had effect. De batterij loopt nog steeds 'virtueel' leeg als de laptop uit staat.
Heb inmiddels contact gehad met Sony via email. Helaas heb ik geen antwoord gekregen op het probleem van de muisknop. Verder melden ze het volgende.
Het komt inderdaad af en toe voor dat het beeldscherm een zoemend geluid geeft bij het aanpassen van de helderheid. Helaas valt dit niet te repareren en kunnen wij niets voor u doen in dit geval.
Probeert u het volgende om het probleem op te lossen:
*Probeert u uw computer te ontladen, het kan zijn dat er teveel stroom op het moederboard is blijven hangen en dat heeft invloed op de batteryfunctie.
Ontladen:
- Ontkoppel de batterij en de ac adapter
- Houd de powerknop ongeveer 30 tot 50 seconden ingedrukt.
- Start de computer op met alleen de ac adapter aangekoppeld.
- Plaats de batterij terug wanneer de computer volledig is opgestart.
*Het uitschakelen van de ISB Utility:
- Ga naar start
- Typ in de zoekbalk: msconfig
- Ga naar het tapje 'opstarten'
- Verwijder het vinkje voor IBS utility
- Kies 'Toepassen' en OK
- Kies voor het herstarten van uw computer
*Download via onderstaande link de volgende update:
- Setting Utility series. http://support.vaio.sony.eu/computing/vaio/downloads/updates/index.aspx?m=VGN-FW51JF_H&l=nl_NL