annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony WH-1000xm3 ruis

profile.country.NL.title
SourMouse
Ontdekker

Sony WH-1000xm3 ruis

Hi,

Afgelopen week de wh-1000mx3 gekocht.

Wanneer ik de koptelefoon gebruik in de noise cancelling mode hoor ik in de rechter oor een lichte ruis, wat mij doet denken aan wind.

In een wat drukkere omgeving valt het minder op, maar in een stille kamer stoort het mij wel.

Is dit normaal?

Tags (2)
15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ja dat klopt, in een stille omgeving is NC niet nodig.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
SourMouse
Ontdekker

Oke, ik hoor het soms ook in de trein met muziek aan.

profile.country.NL.title
Teus73
Ontdekker

Ik heb ook aan rechter oor een ruis bij noise cancelling. Het stoort me wel, eerder had ik het niet (of het valt me nu pas op als ik in relatieve stille ruimte ben)

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Teus73 en @SourMouse 

vraag;

gebruiken jullie de app om de koptelefoon in te stellen, o.a. NC niveau wordt via de app bepaald, ook je positie en of je bijvoorbeeld in beweging bent.

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
SourMouse
Ontdekker

Hi,

ik had de app gedownload. Maar ik las op andere fora dat er meerdere mensen last hadden van dit fenomeen.

Ik had mijn hoofdtelefoon zonder problemen kunnen retourneren.

profile.country.BE.title
Noboot
Ontdekker

Is er eigenlijk al zicht op een oplossing voor.

Ondertussen gisteren de nieuwste firmware geïnstalleerd op deze hoofdtelefoon zonder resultaat.

Is blijkbaar iets wat meer voor komt. Wel jammer.  Gekocht in maart voor de ANC en goede reviews . . .

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Al geprobeerd de WH-1000X M3 te optimaliseren?

• Hoofdtelefoon ingeschakeld
  • 3 seconden drukken op de knop NC/Ambient

profile.country.BE.title
Noboot
Ontdekker

Geprobeerd en niet de oplossing.

ANC staat aan, en ik druk 3 seconden op de optimiser.

Vanaf dat het optimaliseren start gaat de ruis weg.  Tussen de verschillende tonen van de optimiser en de stem geen ruis.  Nadat de stem "optimiser finished" zegt, onmiddellijk terug ruis.

Heb dit probleem een maand geleden opgemerkt en is nog steeds aanwezig na update naar versie wh-1000xm3 4.5.2

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Hi Ruisgevoelige Muziekliefhebbers,

Als Xperia1M2 liefhebber met Dolby Atmos Surround functionaliteit word ik nu ietwat benauwd.

Waarom?

In het algemeen wordt deze Sony WH-1000XM3 als zeer prima aanbevolen.

Zie bijgaand het review:

https://tweakers.net/reviews/7536/all/sony-wh-1000xm3-vs-bose-nc700-twee-noisecancelling-kemphanen-v...

De aanvullende commentaren zijn overigens niet van de lucht.

Nog steeds een geweldige koptelefoon, maar niet bij iedereen werken de functies even goed.

Ook het aandraaien van wat loslopende schroefjes zou wellicht het ruisen van het struikgewas doen verminderen.

Philips, van oudsher de leverancier van consumenten elektronica, schijnt al eerder met dit bijltje te hebben gehakt.

Zie bijgaand hun suggesties:

https://www.philips.nl/c-f/XC000008673/voortdurend-ruis-op-de-achtergrond-op-mijn-hoofdtelefoon

Het heeft iets te maken met onbalans in volume tussen muziekbron en het werkelijk luistervolume op de koptelefoon.

Daarnaast gaat Sony zelf met een uitgebreid paper in op de mogelijke problemen rond uw luistergenot met uw koptelefoon en hoe deze ruis te doen elimineren.

Zie bijgaande paper van de Sony supportafdeling:

https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00097458

Er worden een 8-tal situaties beschreven met bijbehorende oplossingen.

Mocht u nog steeds ontevreden zijn met uw WH-1000XM3 koptelefoon, wees niet bevreesd maar geef hem dan gewoon terug aan Sony.

Immers de marketingafdeling van Sony zit te springen om deze koptelefoons als promo weggevertje bij die ronkende pre-ordering van die sublieme Xperia1M2.

Zit er niet mee, want mijn kleinzoon zal daar zeer blij mee zijn bij zijn Playstation 5 eind dit jaar 2020.

EMCsony 12juni2020