Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Probeer de module en smartkaart eens ergens in een andere TV.
In de buurt van 3361?
suc6 ermee,
73's
Ik heb helaas geen andere tv in de buurt waar ik de module/smartcard in zou kunnen proberen en helaas in 2623 dus niet in de buurt.
De ' herstel' knop in mijn ziggo heb ik ook al geprobeerd en volgens de ziggo man was alles met de smartcard in orde..
Ik blijf het vreemd vinden dat je de Smartkaart niet uit kan lezen in het toestel. Het maakt niet uit ofdat de smartkaart wel of niet geactiveerd is.
73's
Nee klopt waarschijnlijk pakt ie toch mijn module niet goed. Ik begreep van de ziggoman dat het autheniceren te maken heeft met de module en als dat proces is afgerond dan pas moet je de smartcard erinstoppen...maar waarom kan ik de module wel zien in het menu...erg vreemd allemaal maar voorlopig zit ik met de ellende
ik weet het even niet meer dit is mijn derde CI+ module...vierde onderweg van Ziggo....ik iwl gewoon mijn HD zenders kunnen bekijken...
Ik ben toch nog steeds van mening dat de module werkt alleen de smartkaart niet, is deze wel geactiveerd?
Het toestel voert een authenrisatie uit op de smartkaart en niet zoals de Ziggo medewerker zegt op de module.
De work-around voor digitale TV is,
- Het toestel de zenders laten zoeken
- Na het zenders zoeken de module met de smartcard in het toestel.
- Nu wordt de autherisatie gestart, en worden de digitale zender vrij gegeven die bij het abo horen.
Ik zou toch ergens de module met de smartcard bij de buren of in een winkel uitproberen, wordt onderhand tijd dat je weet ofdat het aan het toestel ligt of aan de module of aan de smartcard.
suc6 ermee,
73's
Na de laatste update 3323 werkt de TV eigenlijk heel goed en geen vastlopers meer gehad. Gisteren echter was de TV een HD programme via timeshift aan het opnemen op HD kanaal 2 en kon ik alleen maar HD1,2 en 3 bekijken tijdens deze opnamen en ik kon ook niet naar analoog over om een andere zender te bekijken. Ook het stoppen van de geprogrammeerde lopende opname kreeg ik niet voor elkaar. Toen de opname klaar was herstelde deze bovenomschreven stappen zich.
Kan zijn dat dit niet anders kan maar wil het graag weten voor een volgende keer of dit normaal is of dat ik iets niet goed heb gedaan. Ziggo oud Zwolle Smit 1.3 interactief.
@carelfrans Denk dat je wat anders bedoelt dan timeshift, want dit is nog helemaal niet mogelijk, pas wanneer Android versie 6 komt, kan dit trechnisch gezien pas. Je maakte een gewone opname, en dan is het niet mogelijk om naar andere (gecodeerde) kanalen te wisselen.
Opname stoppen kan je doen via het Action menu, en dan naar rechts te gaan, daar staat dan een optie om de opname te stoppen. Volgens mij kun je dit ook doen via de Guide en dan naar links, dan opnamelijst kiezen en daar kun je dan ook de lopende opname stoppen.
Dank voor je antwoord ik bedoelde voor geprogrammeerde timer ipv timeshift. Maar klopt het dat je dan ook niet analoog kunt kijken dat is toch niet gecodeerd?
Ik dacht dat dat ook moest kunnen, echter heb ik het zelf nog niet geprobeerd. Als je opneemt kun je in ieder geval naar HDMI en naar de apps (Netflix e.d.) en de tv uitschakelen zonder dat dit invloed heeft op de opname. Ik zal thuis wel eens proberen of het overschakelen naar analoog tijdens opname bij mij werkt of niet.
Wat bedoelen jullie met "analoog" ???
Als het toestel een opname uitvoerd, is het niet mogelijk om naar analoog te kijken.
Maar WEL naar de FTA SD kanalen op het Ziggo Digitale Netwerk die waarschijnlijk ergens boven de 925 zitten.
suc6 ermee,
73's